۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

عملیات اجرایی سد نرماب ۶۰ درصد پیشرفت کرد

عملیات اجرایی سد نرماب ۶۰ درصد پیشرفت کرد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات اجرایی سد نرماب خبر داد و گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات می توان آن را در تابستان ۹۶ آبگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، علی نظری در بازدید از سد نرماب اظهار کرد: درسال ۹۴ با پیگیری های بعمل آمده اعتبار پیش بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال به ۴۰۰میلیارد ریال افزایش یافت که مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه طرح جابجایی روستای جنگلده پایین حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این طرح به حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اضافه کرد: با تلاش و پیگیری انجام شده درسال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال ازمحل فروش اوراق مشارکت به پیمانکار اجرایی سد اختصاص داده شد و درسال جاری نیز تامین اعتبار اولین قسط بازپرداخت سرمایه گذاری پیمانکار از محل اوراق مشارکت در دست پیگیری است.

نظری در ادامه در رابطه با وضعیت بارش ها در استان گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مجموع ۴۷۱ میلی متر بارش در گلستان به وقوع پیوسته است که ۵۴ درصد درمقایسه بامدت مشابه سال قبل و ۳۰ درصد نیز درمقایسه با درازمدت افزایش داشته است.

گفتنی است، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان با ظرفیت ۱۲۵ میلیون متر مکعب و توان تنظیم آب ۱۸۵ میلیون متر مکعب در ۱۳۹۰ آغاز شد و قرار است آب مازاد سه رودخانه نرماب، چهل چای و خرمالو را ذخیره کند.

کد خبر 3614683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha