۱۵ مرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۲۴

"اقرار نامه" و "دايره" تنها نمايندگان شرق در جشنواره تئاتر روهر آلمان

نمايش هاي "اقرار نامه" و "دايره" به كارگرداني اصغر خليلي به عنوان تنها نمايندگان شرق آسيا در حشنواره روهر آلمان كه از معتبرترين جشنواره هاي تئاتر دنياست شركت مي كنند.

اصغر خليلي كارگردان اين دو نمايش در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان گفت : امسال براي دومين بار ايران به عنوان تنها نماينده شرق در اين جشنواره شركت مي كند.

كارگردان اقرار نامه كه منتخب 24 جشنواره تئاتر فجر نيز هست درباره داستان اين نمايش گفت : اين تئاتر حمله مغول به ايران و رشادتهايي كه مردم ايران از خود نشان دادند را نمايش مي دهد.

وي افزود : نمايش دايره نيز كاري صامت و در غالب طنز است كه به جنگ و حس ويرانگري و مقاصد نامعلوم و جهانشمولي كه بر روي تمام قوانين و قرارداداهاي جهاني پا مي گذارد مي پردازد.

كارگردان دايره در ادامه گفت : در اين نمايشنامه علاوه بر اينكه حس تجاوزگري به چالش كشيده شده است به اين مسئله پرداخته شده كه چه دلايلي احمقانه اي پشت سر جنگها است.

به گزارش مهر قسمتهاي مختلف "اقرارنامه" به صورت انگليسي ترجمه و نريشن آن نيز به زبان آلماني پخش مي شود. در اين دو نمايش كه از طرف مركز هنرهاي نمايش و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان حمايت مي شود، شيوا ملكي، مهدي فرخاني، حسيني و قرباني به همراه 6 نفر ديگر به ايفاي نقش مي پردازند. عوامل اين دو نمايش 17 مرداد براي شركت در جشنوراه روهر آلمان به اين كشور پرواز مي كنند.
کد خبر 362604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha