۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۱۳

ابراز نگرانی کنسولگری کره شمالی از توقیف قایق روسی در دریای ژاپن

ابراز نگرانی کنسولگری کره شمالی از توقیف قایق روسی در دریای ژاپن

سرکنسولگری کره شمالی در روسیه از توقیف قایق تفریحی حامل ورزشکاران روسی در دریای ژاپن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ کفیل وزارت خارجه روسیه در شهر ولادی وستوک روز شنبه اعلام کرد که سرکنسولگری کره شمالی در روسیه از توقیف قایق تفریحی حامل ورزشکاران روسی توسط گارد ساحی کشور متبوع خود ابراز نگرانی کرده است.

به دنبال توقیف یک قایق تفریحی به نام «الفین» در دریای ژاپن توسط گارد ساحلی کره شمالی، سفارت روسیه در این کشور با ارسال یادداشتی خواستار توضیح پیونگ یانگ در ارتباط با این واقعه شد. گفته می شود که این قایق تفریحی حامل ورزشکارانی از منطقه «پریمورسکی» در بخش خاور دور روسیه بود.

مقامات بخش حمل و نقل خاور دور روسیه اعلام کردند که این قایق تفریحی به هنگام توقیف، در آبهای بیطرف کشتیرانی می کرده است.

«ایگور آگافونوف» کفیل وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری بین المللی روسیه گفت: «سرکنسولگری کره شمالی در روسیه از این رویداد ابراز نگرانی کرد و انتظار می رود که مقامات کره شمالی نیز اقدام مشابهی را صورت دهند».

این دیپلمات روسی همچنین گفت که وزارت خارجه روسیه،‌ نمایندگی آن در شهر ولادی وستوک و سرکنسولگری کره شمالی برای حل و رفع این توقیف از مجاری دیپلماتیک تلاش می کنند.

ایگور آگافونوف در ادامه افزود که سفارت روسیه در کره شمالی هنوز نمی تواند تأیید کند که آیا به سرکنسولگری روسیه اجازه بازدید از این قایق توقیف شده داده شده است یا خیر.

گفتنی است که این قایق تفریحی اوایل روز شنبه به بندر «کیم چائک» کره شمالی رسید. یک سخنگوی مرکز امداد و نجات ولادی وستوک نیز گفت که خدمه این قایق همگی سالم هستند.

کد خبر 3658416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha