۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵

شهرداری اردبیل اعلام کرد:

ارائه تخفیف ۱۵ الی ۳۰ درصدی به عوارض شهرداری اردبیل

ارائه تخفیف ۱۵ الی ۳۰ درصدی به عوارض شهرداری اردبیل

اردبیل – شهردار اردبیل از ارائه تخفیفات ۱۵ الی ۳۰ درصدی به عوارض شهرداری در طول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف اللهیان صبح دوشنبه در جلسه بررسی بسته تخفیف عوارض شهرداری، یکی از مهم‌ترین محل‌های درآمدزایی شهرداری را پروانه‌های ساختمانی عنوان کرد.

 وی افزود: در حال حاضر رکود ساخت‌وساز تأثیر مستقیم در درآمد شهرداری داشته و شهرداری اردبیل روزهای سخت مالی را سپری می‌کند.

شهردار اردبیل متذکر شد: مشکلات مالی مانع از تلاش برای اجرای پروژه‌ها و ارائه خدمات شهری نشده و با این وجود شهرداری با تعریف بسته‌های تشویقی تخفیف در عوارض به دنبال بهبود وضعیت مالی خود است.

لطف اللهیان تأکید کرد: به همین منظور تخفیفاتی برای ترغیب شهروندان به اخذ پروانه‌های ساختمانی و تسویه عوارض و جرائم تعریف شده است تا زمینه‌ساز رونق ساخت‌وساز شود.

وی افزود: از جمله در بسته تسهیلاتی برای عوارض پروانه‌های ساختمانی دارای عرصه دو تا چهار هزار مترمربع در زمان تسویه‌حساب ۲۰ درصد تخفیف و برای املاک دارای مساحت عرصه بیش از چهار هزار مترمربع تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

شهردار اردبیل به تخفیف ۲۰ درصدی املاک مشرف به پل‌های روگذر و ۱۰ درصد به املاک مشرف به پل‌های عابر پیاده اشاره کرد و متذکر شد: در صورت وجود فضای سبز ما بین ملک و معبر این تخفیف به ۲۰درصد افزایش می‌یابد.

لطف اللهیان با تأکید به اینکه بها خدمات بهره برداری از معبر برای املاک واقع در تعریض معابر زیر ۱۲ متری اخذ نخواهد شد، اضافه کرد: به تمامی عوارض به غیر از جریمه ماده صد خسارت حفاری و اجاره بها مستغلات در صورتی که شهروند عوارض ذکر شده را به صورت نقدی پرداخت کند،در  طول سال تخفیف ۱۵ درصدی اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید به اینکه این بسته تا پایان سال جاری در ساخت‌وسازها اعمال می‌شود، ابراز امیدواری کرد: بسته تخفیف جاذبه‌ای برای رونق ساخت‌وساز در سطح شهر فراهم سازد.

کد خبر 3659752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha