۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲

استاندار سمنان تاکید کرد:

کشور نیازمند پیوند علم و صنعت/ ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان

کشور نیازمند پیوند علم و صنعت/ ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان

شاهرود - استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم پیوند مستحکم بین علم و صنعت، گفت: امروز صنعت ما با مشکلات متعددی روبرو است که بخشی از آنها با استفاده از تکنولوژی های دانش بنیان قابل برطرف شدن است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز پیش از ظهر دوشنبه با حضور در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود ضمن تاکید بر لزوم پیوند مستحکم بین علم و صنعت، افزود: ما زمانی می توانیم در صنعت موفق باشیم که علم تولیدی در کشور را کاربردی کنیم تا نمود تلاش های علمی و فناورانه مان به وضوح دیده شود.

وی افزود: امروز صنعت ما با مشکلات متعددی روبرو است که بخشی از آنها با استفاده از تکنولوژی های نوین و دانش بنیان قابل برطرف شدن هستند از سوی دیگر اقدامات بسیار خوبی در مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان صورت پذیرفته که از جمله آنها می توان به افتتاح مرکز رشد فناورانه گرمسار در هفته گذشته اشاره کرد که این اخبار نوید روزهای درخشان را در زمینه تولید علم بومی در استان می دهد.

اهتمام استانداری سمنان بر حمایت از شرکت های دانش بنیان

استاندار سمنان با تقدیر از شرکت های دانش بنیان مستقر در مجموعه پارک نیز ابراز داشت: حضور جوانان با دانسته های علمی خوب در شرکت های دانش بنیان نشان دهنده ظرفیت های خوب در این زمینه است همچنین باید گفت استانداری سمنان در راستای کمک به شرکت های دانش بنیان مضیقه ای نخواهد کرد.

خباز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون وضعیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان، بیان داشت: توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از منویات مقام معظم رهبری و از جمله منویات ده گانه معظم له است که باید مورد توجه مسئولان و دارندگان علم و سرمایه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز این شرکت ها آن است که می توانند هزینه ها را با استفاده از فناوری و فکر، به گونه ای کاهش دهند که کیفیت تولیداتمان در مقایسه با اجناس خارجی بهبود نیز پیدا کند و این یعنی دوری از اقتصاد نفتی و نیل به سوی اقتصادی بر پایه علم و فناروی، و مجموعه مدیریت استان به دنبال تحقق این مهم است.

فعالیت ۷ مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری در استان سمنان

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در این بازدید تعداد کل واحدهای فناور مستقر و خروج ‌یافته مراکز رشد پارک استان ۲۸۱ واحد فناور ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۵ واحد فناور متعلق به مرکز رشد شاهرود، ۴۲ واحد فناور متعلق به مرکز رشد دامغان، ۵۲ واحد فناور متعلق به مرکز رشد سمنان، ۳۲ واحد فناور متعلق به مرکز رشد گرمسار و ۲۰ واحد فناور متعلق به مرکز رشد مهدیشهر است.

سیدمحمد اسماعیل جلالی همچنین از وجود هفت مرکز رشد فعال وابسته به پارک علم و فناوری در استان سمنان خبر داد و افزود: راه رسیدن به توفیق در جامعه‌ امروز ایران توجه به حوزه‌ علم و فناوری است چرا که امروز نفت، معادن و منابع طبیعی جوابگوی نیازها نیست و امیدواریم از این پس مسیر درستی را انتخاب کنیم از سوی دیگر بیشتر مجموعه‌هایی که در کشور فعال هستند با بودجه‌ دولت اداره می‌شوند و ۸۵ درصد بودجه کشور صرف فعالیت‌های جاری دولت می‌شود که این لازمه سرمایه گذاری بخش خصوصی را بیش از پیش نشان می دهد.

استاندار سمنان پس از بازدید از پارک علم و فناوری راهی شهرک صنعتی شاهرود شد، خباز قرار است غروب دوشنبه در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

خباز ضمن بازدید از بخش های مختلف مجموعه علمی و پژوهشی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود با بخش های مختلف این پارک آشنا شد همچنین استاندار سمنان در این دیدار در جریان مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

کد خبر 3665583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha