۲۵ مرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۵۲

رئيس هيئت مديره بنياد دعبل خزاعي:

اعتماد و تكيه بر جامعه مداحان بايد افزايش يابد

توجه به جامعه مداحان، اعتماد به آنها و ارتباط هر چه بيشتر مردم با آنها بايد بيشتر شده و با برگزاري جلسات پربارتري به تبيين و تشريح اهميت و نقش آنها در فرهنگسازي كشور پرداخت و اين قشر را در ارائه رسالتهايي كه بر عهده دارند، ياري كرد .

حجت الاسلام محمد حسين انصاري رئيس هيئت مديره بنياد دعبل خزاعي در همايش يكروزه" رابطين استاني دعبل خزاعي" ضمن اشاره به اهداف و چشم اندازهاي بنياد دعبل خزاعي مسئله فرهنگ مهدويت و انتظار را نيز از نظر گذراند و گفت: انتظار را بايد آنچنان كه هست معنا كرد نه آنچنان كه براي ما معنا كرده اند. يكي از فريبهاي دشمن اين است كه مفاهيم شرعي را ديگران براي ما معنا مي كنند و گاهي اين واژگان را از فرهنگ ديگران به ما مي رسانند.

وي با بيان اينكه فرهنگ انتظار فرهنگ بي خبري، سكون و در خانه نشستن نيست كه البته برخي از دشمنان تلاش مي كنند چنين هويتي را تحميل كنند، تصريح كرد: فرهنگ انتظار فرهنگ جوشش، حركت و شادي و نشاط است كه فرهنگ عاشورا نيز با اميد به آينده دنبال مي شود و آن را تا جايي مي رساند كه حق او است.

رئيس هيئت مديره بنياد دعبل خزاعي با بيان اينكه اگر به فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدويت توجه شود، مي توان جوانان را از شر توطئه هاي دشمنان نجات داد و عاقبت به خيري را به عنوان گرانقدترين هديه به مردم اعطا كرد، ياد آور شد: علاوه بر اينكه مردم بايد با اين فرهنگ آشنا شوند، بايد از كساني كه در اين فرهنگ ايفاي نقش مي كنند، حمايت شده و مورد توجه قرار گيرند، كاري كه مي بايست سالها قبل انجام مي شد.

وي با بيان اينكه در بخش اعزام مبلغ و استفاده از روحانيون كه از قدرت تبليغ برخوردار هستند اقدامات خوبي شده  و سازمان تبليغات اسلامي نيز خدمات خوبي ارائه كرده است، اظهار داشت: در خصوص جامعه مداحان كم توجهي شده است، براي رفع اين ضعف جمعي از داخل و يا خارج سازمان تبليغات اسلامي مأمور شدند تا اين بنياد شكل را تأسيس كنند.

حجت الاسلام انصاري در ادامه با بيان اينكه سازمان تبليغات اسلامي به ويژه حوزه فرهنگي در اين راستا به ما كمك مي كند و بنياد خود نيز مسئوليتهايي را به عهده دارد، از اين رو بايد براي تأمين محتوايي لازم و به روز براي جامعه مداحان اقداماتي انجام داد، گفت: هيئت مديره بنياد پيشنهادي را ارائه كرده كه طي آن انجمن عقيدتي - ادبي تشكيل و وظايفي را نيز به عهده گيرد.

وي در ادامه به اين وظايف اشاره و تأكيد كرد: يكي از اين وظايف، مميزي اشعاري موجود است كه البته كتابهاي فراوان و مجموعه هايي وجود دارد كه طي اصلاحات و بررسي هاي لازم مورد استفاده قرار مي گيرند. از سوي ديگر بايد به تأمين محتوايي نو و تازه در مناسبتهاي مختلف پرداخت، يكي از راههاي آن سفارش محتوا است و ديگري هماهنگي با شعراي اهل بيت (ع) براي اينكه اشعاري در خور و شايسته بسرايند .

رئيس هيئت مديره بنياد دعبل خزاعي با تأكيد بر اينكه توجه به اعياد و مناسبتهاي فرح بخش در كنار ايام سوگواري و ايام شهادتها از اهميت ويژه اي برخوردار است، ياد آور شد: ما بايد هر دو نگاه را بايد داشته باشيم و همانطور كه به ايام فاطميه توجه مي كنيم، مبعث و نيمه شعبان را بهتر از سال گذشته برگزار و از آن استقبال كنيم، از اين رو بايد سازماندهي درستي انجام گيرد، زيرا در غير اين صورت حريم شكني مي شود.

حجت الاسلام  انصاري با اشاره به اينكه طي سالهاي اخير نگاه مثبت به قشر مداحان افزايش يافته است، افزود: توجه به جامعه مداحان و اعتماد به آنها قدم اصلي است كه بايد ارتباط با مردم با اين قشر بيشتر شده و جلسات پربارتري براي آنها نيز در نظر گرفته شود.

وي افزود: بنياد دعبل خزاعي از شاعران و مداحان حمايتهاي مادي و مالي را به منظور ارائه مجموعه اي فاخر خواهد كرد تا مجموعه هاي ارزشمند در عرصه توليد و استفاده نشده قابل دسترس شود و در آينده نيز مورد استفاده قرار گيرند.

کد خبر 367650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha