۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

صحبت درباره پروتکل الحاقی نابه‌جاست/اقدام در برابر بدعهدی آمریکا

صحبت درباره پروتکل الحاقی نابه‌جاست/اقدام در برابر بدعهدی آمریکا

بروجرد - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها در گام نخست باید برادری خود را در بحث برجام به جمهوری اسلامی اثبات کنند و سپس به دنبال تصویب پروتکل الحاقی در ایران باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاءالدین بروجردی در سخنانی اظهار داشت: برجام کلید همه برنامه های آتی در بحث اقتصاد بین المللی خواهد بود به شرط آنکه طرف مقابل به وعده های خود در همه زمینه ها عمل کند.

وی گفت: دولت ایران در بحث برجام بر سر تمامی وعده های خود خواهد بود و طرف غربی اگر می خواهد به نتیجه برسد باید به قول و قراری که داده عمل کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی و تصویب پروتکل الحاقی در مجلس زمانی قابل مطرح کردن است که اصل توافق برجام وارد مرحله عملیاتی بر اساس تعهدات طرف مقابل شود.

بروجردی درباره رویکرد مجلس دهم برای بررسی و تصویب پروتکل الحاقی، گفت: به طور حتم غربی ها در گام نخست باید برادری خود را در بحث برجام به جمهوری اسلامی اثبات کنند و سپس به دنبال تصویب پروتکل الحاقی در ایران باشند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ایران با بدعهدی و عدم اجرای تعهدات آمریکایی ها در بحث اجرای برجام مواجه است، از این رو تا زمانی که وضعیت به همین منوال باشد، جمهوری اسلامی هیچ اقدامی در بحث پروتکل الحاقی انجام نمی دهد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره توافق هسته ای، افزود: این مصوبه دست نمایندگان مجلس و مقامات کشورمان را برای اقدام متقابل در برابر بدعهدی های آمریکایی ها باز گذاشته است و مجلس می تواند در این حوزه تصمیمات دیگری را اتخاذ کند.

بروجردی تصریح کرد: بررسی و تصویب پروتکل الحاقی در مجلس زمانی قابل مطرح کردن است که اصل توافق برجام وارد مرحله عملیاتی بر اساس تعهدات طرف مقابل شود، حال که هنوز کشورهای غربی به ویژه آمریکا وارد مرحله عملی نشده اند، صحبت کردن درباره پروتکل الحاقی نا به جا است.

کد خبر 3683975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha