۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

در نامه به رییس قوه قضاییه عنوان شد:

دادستان در پروژه های سدسازی و انتقال آب ورود پیدا کند

دادستان در پروژه های سدسازی و انتقال آب ورود پیدا کند

اعضای شوراهای شهر و روستای استان چهارمحال بختیاری طی نامه ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه خواهان ورود دادستان به پروژه های سد سازی و انتقال آب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در این طومار که به امضای شوراهای اسلامی شهر و روستای مناطق مختلف استان چهارمحال بختیاری رسیده است، آمده است: از شما تقاضا داریم ضمن برخورد قضایی و قانونی با جریانی که جز سود فضیلتی نمی شناسد اقتدار نظام را در برخورد با متجاوزان به طبیعت به نمایش بگذارید.

در این نامه با اشاره به مشکلات ناشی از سد بهشت آباد تاکید می کند پدیده سدسازی و تونل سازی در استان چهارمحال بختیاری محدود به پروژه فاقد مجوز زیست محیطی بهشت آباد نبوده و استان چهارمحال بختیاری با پروژه های ویرانگری همچون گلاب، بیرگان (کوهرنگ سه)، سبزکوه، سد ونک و انتقال آب ونک به رفسنجان و... روبرو است.

در این نامه تاکید شده است: از آنجا که پروژه های سدسازی و انتقال آب را تهدیدکننده محیط زیست، معیشت، فرهنگ و تاریخ این سرزمین می دانیم و معضلات و مخاطرات و روندهای غیرقانونی اجرای این سدها مشخص شده است خواهان ورود مدعی العموم و دادستان به این پرونده ها هستیم.

این نامه پس از آن به ریاست قوه قضاییه ارسال شده است که مقامات قضایی استان از رسیدگی به پروژه های انتقال آب نظیر بیرگان و سبزکوه خودداری کردند. پیش از این معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پروژه سبزکوه را رسما غیرقانونی خوانده و به صورت رسمی از پروژه شکایت کرده بود. مردم نیز در این زمینه شکایتی تنظیم کردند اما دادستان شکواییه مردم منطقه به پروژه فاقد مجوز زیست محیطی سبزکوه را بایگانی کرد.

کد خبر 3684903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha