۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۹

اوباما: اظهارات ترامپ نشانه گیجی سیاسی و کمک به داعش است

اوباما: اظهارات ترامپ نشانه گیجی سیاسی و کمک به داعش است

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نامزد جمهوریخواه رقابت های ریاست جمهوری این کشور، سخنان ترامپ را نشانه «گیجی سیاسی» دانسته و عنوان داشت این اظهارات به داعش کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «باراک اوباما» که در واکنش به انتقادات «دونالد ترامپ» از وی سخن می گفت در ادامه افزود: گزافه‌گویی دونالد ترامپ در مورد مسلمانان، خیانت به ارزش‌ های آمریکایی است و باعث تضعیف مبارزه با افراط گرایی می‌شود.

رئیس جمهور امریکا افزود: ما در حال حاضر پیشنهاداتی از نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای رياست جمهوری ایالات متحده به منظور ایجاد مانع برای همه مسلمانان در مهاجرت به امریکا داریم، لحنی که تمامی مهاجران را یک جور در نظر می‌گیرد و می‌گوید کل جوامع مذهبی در خشونت همدست هستند.

اوباما گفت: اینکه درباره «اسلام افراطی» صحبت کنیم نشانه حواس پرتی سیاسی است. اینکه ما در باره تشدید اقدامات ضد تروریستی و افزایش محدودیت برای مسلمانان صحیت کنیم موجب می شود که مسلمانان آمریکا احساس کنند که توسط حکومت خود مورد خیانت قرار گرفته اند.

بامداد یکشنبه مهاجم مسلحی به نام عمر متین در باشگاهی در شهر اورلاندوی ایالت کالیفرنیا ۴۹ نفر را کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد. در پی این حادثه، ترامپ بار دیگر پیشنهاد قبلی خود مبنی بر ممنوع کردن ورود مسلمانان به امریکا را تکرار کرده و عنوان داشت که اوباما باید از سمت خود استعفا کند.

کد خبر 3686435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha