۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

«بن رودز»:

سیاست خارجی ایران تغییر نکرده‌است/ایران پایبند به برجام است

سیاست خارجی ایران تغییر نکرده‌است/ایران پایبند به برجام است

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با اذعان به پایبندی ایران به برجام گفت ولی از زمان امضای «برجام» سیاست خارجی ایران تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از اجرای کامل توافق هسته ای توسط ایران خبر داده و گفت در عین حال سیاست خارجی ایران تغییری نکرده است.

وی روز گذشته گفت: با اینکه ایران در یک سال و نیم گذشته با اینکه ماهیت فعالیت های هسته ای خود را تغییر داده است اما تغییری در عملکرد خود در سطح جهان نداشته است.

بن رودز که از وی به عنوان معمار توافق هسته ای با ایران نام برده می شود و از نزدیکان و معتمدان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا است همچنین گفت ایران بطور کامل به برجام پایبند بوده و آن را اجرایی کرده است.

وی با حمایت از سیاست های دولت اوباما در قبال توافق هسته ای گفت: اوباما از ابتدای ریاست جمهوری خودش خواستار مذاکره و حل و فصل مسئله هسته ای با ایران بود.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: بسیاری از ابعاد رفتار ایران و روابط ایران و آمریکا بدون تغییر باقی مانده است.

وی بار دیگر حزب و الله لبنان را گروهی تروریستی خواند و ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: ایران حمایت خود از گروه های تروریستی مانند حزب الله و تهدیدات خود علیه اسرائیل  را متوقف نکرده است.

این مقام آمریکایی همچنین ایران را یکی از حامیان دولت سوریه خواند.

وی گفت بطور خلاصه باید بگویم سیاست های هسته ای ایران تغییر کرده اما سیاست خارجی ایران در مقیاس وسیع و ماهیت نظام ایران تغییری نکرده است.

 

کد خبر 3687969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha