۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان:

رعایت مقررات ملی ساختمان مانع از بروز بحران در زمان حوادث می شود

رعایت مقررات ملی ساختمان مانع از بروز بحران در زمان حوادث می شود

رشت- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بااشاره به تبعات بروز رخدادهای طبیعی گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان مهم ترین روش برای جلوگیری از بحران در هنگام بروز رخدادهای طبیعی همچون زلزله است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، عبدالرضا قاسمیان لنگرودی ساخت و ساز اصولی با رعایت مقررات ملی ساختمان را عامل موثر در پیشگیری از تبعات ناگوار حوادث غیر مترقبه و رخدادهای طبیعی دانست و اظهار کرد: به دلیل وجود گسل ها در نقاط مختلف ایران، زلزله یکی از مهم ترین رخدادهای طبیعی است که می تواند منجر به تبعات ناگواری شود.

وی افزود: به همین دلیل ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین روش برای پیشگیری از بحران، رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازهای شهری و روستایی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ادامه داد: در کنار ساخت و ساز ایمن، باید به مقوله مقاوم سازی بناهای موجود توجه بیشتری شود تا در صورت بروز حوادثی همچون زلزله، شاهد کمترین خسارت جانی و مالی باشیم.

قاسمیان بر لزوم آشنایی مردم با اصول ابتدایی مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و گفت: مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی ، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی تهیه شده است و گنجاندن مباحث مقررات ملی ساختمان به عنوان دروس لازم و ضروری در مقاطع تحصیلی مختلف می تواند نسبت به بالا بردن آگاهی عمومی در این خصوص کمک شایانی کند.

وی خاطر نشان کرد: حوادث و رخداد های طبیعی قابل پیشگیری نیستند اما تبعات آن با رعایت اصول و ایمنی قابلیت پیشگیری دارند.

کد خبر 3690083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha