۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر:

دانشگاه‌ها مدیرانی با روحیه انقلابی و باورهای دینی تربیت کنند

دانشگاه‌ها مدیرانی با روحیه انقلابی و باورهای دینی تربیت کنند

بوشهر - رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: دانشگاه‌ها مدیرانی با روحیه انقلابی و باورهای دینی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس دشتی ظهر شنبه در مراسم شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: این ایام دارای ارزش و برکات بسیار زیادی است و باید بهترین استفاده از را برکات ماه مبارک رمضان و لیالی قدر ببریم.

وی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با هدف متعالی و در راستای ایجاد دانشگاه مومن و متعبد به هدایت الهی و در راستای تبیین ارزش های اسلامی و تعمیق آگاهی های دینی و اعتقادی دانشجویان و دانشگاهیان در همه مراکز آموزشی دانشگاهی تشکیل شده است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر افزود: این نهاد با اهتمام و جدیت تمام نسبت به برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی و ارتباط با نهادها و تشکل‌های دانشجویی اقدام کرده است و مسئولان نهاد با نقش پدرانه خود در دانشگاه این رسالت خطیر را به خوبی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام دشتی بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه و مراکز علمی مقتدر و متدین داشته باشیم باید مدیران و مسئولینی مدیریت جامعه را بدست بگیرند که خود دارای روحیه انقلابی و باورهای دینی باشند و چنین مدیرانی از همین دانشگاه‌های ما تربیت می‌شوند.

وی گفت: اساتید باید مقابله با نفوذ، ترویج عقاید و افکار انحرافی و هجوم فرهنگی در بین دانشجویان را سر لوحه کار خویش قرار داده و در ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی و رشد فضائل اخلاقی دانشجویان همت انقلابی کرده و زمینه رشد و بالندگی آنان را برای حضور در جامعه اسلامی فراهم کنند.

دشتی افزود: خطر نفوذ فرهنگی در مراکز آموزشی بسیار جدی است و مقام معظم رهبری هم به‌طور عام و مکرر در زمینه خطر نفوذ فرهنگی در دیدار با اساتید دانشگاه ها هشدار داده و به‌کار بردن واژه ولنگاری فرهنگی توسط معظم له حاکی از نوعی عدم انجام وظیفه مسئولان و مدیران در سطح جامعه و مراکز آموزشی است که همه ما باید بر روی این موضوع برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و لیالی قدر محفل انسی با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور، مسئولان و کارکنان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روسای دانشگاه های استان در مسجد حضرت فاطمه زهرا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

کد خبر 3695052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha