۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان:

نماز جمعه نبض جامعه اسلامی است/ برپایی ۱۸ نماز جمعه در لرستان

نماز جمعه نبض جامعه اسلامی است/ برپایی ۱۸ نماز جمعه در لرستان

خرم آباد - مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه نماز جمعه نبض جامعه اسلامی است گفت: در حال حاضر ۱۸ نماز جمعه در لرستان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، بر لزوم اقامه نماز جمعه و به جای آوردن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از اموری که امام راحل بر انجام آن تاکید داشتند اقامه نماز جمعه بود بطوریکه بعد از پیروزی انقلاب نمازجمعه جایگاه واقعی خود را پیدا کرد.

نماز جمعه نبض جامعه اسلامی است

وی نمازجمعه را فریضه ای عبادی و سیاسی دانست و بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری نماز جمعه تنها یک نماز جماعت نیست بلکه هم عبادت بوده و هم یک سیاست است.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه نماز جمعه نبض جامعه اسلامی است، افزود: نمازجمعه نشان دهنده حاکمیت اسلام و حاکمیت مومنین و مستضعفین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کلمه مستضعف به معنای فقر مالی نبوده بلکه به معنای عقب نگه داشته شده بودن است، عنوان کرد: مستضعفین مردمی هستند که بوسیله مستکبرین، ثروتمندان و زورگویان عقب نگه داشته شده اند و این مستکبران کاری کرده اند که بخشی از مردم جهان از لحاظ علمی، سیاسی و ... عقب مانده تا خود بتوانند بر جهان حکومت کنند.

وی گفت: اگر مردم مستضعف در دنیا صاحب حکومت شوند بهترین و زیباترین نشانه آن حاکمیت اقامه نماز و در راس آن حاکمیت اقامه نماز جمعه خواهد بود.

نماز جمعه شکوه و عظمت حاکمیت اسلام و ولایت فقیه  است

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان تصریح کرد: فرق نماز جمعه با نماز جماعت در این بوده که نماز جمعه نماد حاکمیت اسلام است زیرا اجازه اقامه آن تنها در اختیار امام زمان (عج) بوده و تنها ایشان می توانند نماز جمعه را بخوانند و در زمان غیبت نیز علمای دین شناس می توانند این مهم را انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه چون نماز جمعه نماد حاکمیت اسلام است ما وظیفه داریم درخصوص آن تبلیغ کنیم، ادامه داد: تبلیغ دهن به دهن یکی از راه های تشویق افراد به حضور در نماز جمعه است و هر کدام از ما باید ابتدا از خانواده ها و اقوام خود شروع کرده و آن ها را به حضور در صفوف نماز جمعه دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه شکوه و عظمت حاکمیت اسلام و ولایت فقیه را نشان می دهد، تصریح کرد: در نماز جمعه مسلمین باید اجتماع کنند زیرا اسلام دین اجتماع است و دین اسلام عبادت را بصورت دسته جمعی می پذیرد بطوریکه همواره بر برپایی نماز جماعت، اجتماع، برادری و برابری تاکید دارد.

برپایی ۱۸ نماز جمعه در لرستان

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان  با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید نمود بیشتری داشته باشد، افزود: بوسیله اجتماع بزرگ مسلمانان در نماز جمعه، مردم به دشمن می گویند از آمریکای جهان خوار و اسرائیل آدم کش نمی ترسند و به آن ها نشان می دهند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مطابق آیات قرآن یک مومن می تواند در برابر ۱۰ کافر ایستادگی کند، عنوان کرد: این قدرت، ایمان و استواری مومنان در سنگر نماز جمعه برقرار می شود زیرا وقتی مومن در نماز جمه شرکت می کند قوت قلب می گیرد و بواسطه برگزاری نمازجمعه فتنه های زیادی از کشور دفع شد.

وی به برگزاری ۱۸ نماز جمعه در استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: طی چند سال اخیر و با همت نماینده ولی فقیه در استان لرستان تعداد ۹ نماز جمعه به نمازجمعه های استان اضافه شد و در این زمینه رشد دوبرابری داشته ایم با این وجود هنوز هفت مکان دیگر درخواست برپایی نمازجمعه را در شهرستان ها و بخش ها داده اند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان حضور در نماز جمعه را جهاد عبادی، سیاسی دانست و افزود: در نماز جمعه عبادت و سیاست با هم انجام می شود و جایگاهی است که مردم برای دفاع از ارزش های اسلامی سازماندهی می شوند.

کد خبر 3720421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha