۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان

۹۰۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل در حوزه فناوری در زنجان وجود دارد

 ۹۰۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل در حوزه فناوری در زنجان وجود دارد

زنجان-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به فارغ‌التحصیلان رشته آی‌تی در استان زنجان، اشاره کردو گفت:در حال حاضر ۹۰۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل متخصص در این حوزه در استان وجود دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر،  وحید فرخی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه چهارمین نمایشگاه الکامپ در سالن آمفی‌تئاتر محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان افزود: رویکردی که در حال حاضر در دنیا وجود دارد اینترنت اشیا، ابرداده‌ها ،رایانش ابری و موبایل‌ها و دستگاه‌های ارتباطی نسل پنجم هستند که تمامی این موارد سرلوحه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: وجود شکاف دیجیتال ایران با دنیا از مشکلات مهم در حوزه فناوری های نوین است.

فرخی  با بیان اینکه  کاربران اینترنت با پهنای باند ثابت دو برابر افزایش داشته است، افزود: پوشش جاده های اصلی و فرعی استان زنجان از هزار و ۵۲۱ کیلومتر در آغاز کار دولت کنونی به هزار و ۵۳۵ کیلومتر در پایان سال گذشته رسیده است. 

وی ادامه داد: اگرچه در بحث زیرساختی نیز در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام شده و هم‌اکنون زیرساخت کشور چهار مگابیت پرسکنت در کشور و در استان زنجان نیز بیش از ۳۲ گیگابیت پرسکنت ظرفیت وجود دارد که این زیرساخت برای استفاده برای بخش خصوصی فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به فارغ‌التحصیلان رشته آی‌تی در استان زنجان، اشاره کردو گفت: در حال حاضر ۹۰۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل متخصص در این حوزه در استان وجود دارد. 

فرخی یاد آورشد:دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان رشته آی‌تی توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی  وجود دارد.

رئیس سازمان صنفی رایانه ای استان زنجان گفت: سازمان نظام صنفی استان زنجان در سال ۸۹ تاسیس شده است و فعالیت‌ها و تلاش‌های زیادی را برای عضویت فروشگاه‌ها و شرکت‌های استانی فعال در بخش فناوری اطلاعات داشته است.

مجید ناصحی مقدم تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ عضو به صورت فعال در این شرکت عضو هستند که در نمایشگاه الکامپ نیز حضور دارند.

وی افزود:  در چهارمین نمایشکاه تخصصی الکامپ ۵۰ شرکت به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع حضور دارند که از این تعداد شرکت ۹۵ درصد بومی استان بوده و تنها پنج درصد از شهرهای دیگر شرکت کرده‌اند.

کد خبر 3730535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha