۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰

مهر گزارش می دهد:

تخریب پارک تاجیکستان توسط شهرداری کرج/ جولان بولدزرها در پارک

تخریب پارک تاجیکستان توسط شهرداری کرج/ جولان بولدزرها در پارک

کرج - شهرداری کرج مجوز مالکیت و خاکبرداری پارک تاجیکستان به عنوان زمین معوض به مالک خصوصی را صادر کرد و با صدور این مجوز بولدزرها به جان فضای سبز افتادند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هفته گذشته خبر واگذاری پارک تاجیکستان به ازای زمین معوض و تخریب بخشی از این پارک به سرعت در فضای مجازی منتشر شد خبری که واکنش اعتراضی شهروندان کرجی را به همراه داشت به دنبال انتشار این خبر تعدادی از شهروندان در اقدامی خودجوش با تجمع مقابل این پارک که در بلوار بلال واقع شده است مراتب اعتراض خود را نسبت به تخریب بخشی از این پارک و واگذاری آن به عنوان زمین معوض به گوش مسئولان شهری رساندند. این اعتراض به اینجا ختم نشد و بسیاری از شهروندان محله اصفهانی های کرج که پارک تاجیکستان در آن واقع شده با تشکیل کمپینی در فضای مجازی سعی بر نجات پارک داشتند.

شهروندان خواستار ورود مسئولان استان به این موضوع و جلوگیری از تخریب پارک هستند.

پارک تاجیکستان که در منطقه دو شهرداری کرج واقع شده بیست و چهارم مهرماه سال ۹۰ با حضور مسئولان استانی و شهری به بهره برداری رسید. رئیس وقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت سال ۱۳۹۰ از نامگذاری بوستانی به نام کشور تاجیکستان در شهرستان کرج خبر داده بود. گفتنی است در همان سال ها به بهانه عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرج با تاجیکستان فاز دوم توسعه پارک مذکور با نام پارک تاجیکستان کلید خورد.

علاوه بر این در دیداری که اعضای هیات مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با مسئولان شهرداری کرج در تاریخ ششم خردادماه ۹۵ داشتند طی مصوبه‌ای بر اجرای طرح توسعه پارک تاجیکستان و تاسیس فرهنگسرای ویژه حوزه تمدنی فرهنگ ایران با نام «فرهنگسرای نوروز» در محل بوستان تاکید شد.

همچنین در خبری که هم اکنون در پورتال شهرداری کرج با تیتر «افتتاح فاز دوم پارک تاجیکستان» موجود است، به پیشرفت مطلوب این پارک و اتمام عملیات ساخت فاز دوم آن اشاره شده است.

در این خبر آمده است؛ عملیات اجرایی پارک تاجیکستان در سال ۱۳۹۰ توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت، تامین سرانه فضای سبز همچنین سرانه های تفریحی از جمله اهداف سازمان پارک ها برای اجرای این پروژه اعلام شده بود.

در این خبر به دیدار «حاتم علی اف» سفیر تاجیکستان و شهردار کرج اشاره شده است.

شهروندان معترض به این اقدام عجیب و دور از انتظار شهرداری کرج معتقدند وقتی ترافیک جزو لاینفک کلان‌شهر کرج شده است چرا شهرداری اقدام به تخریب فضای سبز می کند.

یکی از شهروندان محله اصفهانی های کرج با طرح این سوال گفت: اگر ملکی در منطقه اسلام آباد (یکی از مناطق محروم کرج)  در طرح های شهرداری واقع شود آیا شهرداری به مالکی که ملکش در منطقه محروم شهر واقع شده است زمین معوض در بلوار بلال را می دهد.

مرتضی علوی یکی دیگر از شهروندانی که به این اقدام شهرداری معترض است، گفت: برخی از روزها به دلیل هوای آلوده نفس شهروندان بند می آید حال این اقدام شهرداری کرج که فضای سبز را تخریب کرده جای بسی تامل دارد.

محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر مدعی شد که مصوبه واگذاری زمین پارک تاجیکستان مربوط به شورای سوم است و نیاز است که مستندات را مطالعه و دوباره پاسخگو باشد.

رئیس شورای شهر کرج پس از اتمام این مکالمه تلفن خود را جواب نداد.

اما تماس های مکرر خبرنگار مهر با معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج و شهردار منطقه دو برای باز شدن این کلاف سردرگم نتیجه نداد.

خبرگزاری مهر در راستای انعکاس شفاف اخبار و اتفاقات پذیرای پاسخ مسئولان مربوطه در این زمینه است.

کد خبر 3736976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha