۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱

چهارمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

چهارمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

چهارمین شماره مجله «فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۴ بخش مجزا شامل فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره مردادماه مجله «فناوری مهر»، در بخش علم و دانش مروری دارد بر راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است. در این بخش وضعیت علمی ۲۲ رشته دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. خبر از بین رفتن سیگنالهای ذره بنیادی به عنوان خبری ناامیدکننده برای علم فیزیک از جمله اخبار خواندنی این بخش است.

در چهارمین شماره مجله «فناوری مهر» در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نگاه ویژه به نقش فناوری اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است. راه اندازی «گوگل مپ بومی» و آخرین وضعیت پروژه فیلترینگ هوشمند از دیگر مطالب مهم این بخش است.

در این بخش برای دوستداران تکنولوژی، آخرین اخبار از تازه های بازار دیجیتال نیز منتشر شده است.

در بخش فناوریهای نوین، وضعیت قاچاق در بخش کالاهای فناوری مورد بررسی قرار گرفته و گلایه فناوران از حضور کالاهای خارجی در کشور به بحث گذاشته شده است. جزئیات خودروی خورشیدی غزال ایرانی از دیگر مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «فناوری مهر» است.

در بخش هوافضا نیز به جزئیات مذاکره ایران با روسیه برای ساخت ماهواره ملی اشاره شده است. تصاویر ارسالی کاوشگر «جونو» از مدار مشتری و تصویر عالم از قدرتمندترین تلسکوپ رادیویی جهان، از جمله جذابترین مطالب این بخش هستند.

شماره چهارم مجله فناوری مهر در ۵۴ صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.

کد خبر 3737792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha