۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۳

معاون استاندار قم:

بانک‌ها رویه یکسانی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ندارند

بانک‌ها رویه یکسانی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ندارند

قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم یکی از مشکلات واحدهای تولیدی را یکسان نبودن از روش پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صدرالدین موسوی قم عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: عدم اتخاذ رویه یکسان در ارائه تسهیلات بانکی از مشکلاتی است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند چرا که هر یک از بانک‌ها روش خواست خود را برای پرداخت تسهیلات دارد که این امر چالش‌های را ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با بیان اینکه پرداخت وام‌های با سود ۱۸ درصد برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست، افزود: این میزان نرخ سود با نرخ تورم هم‌خوانی ندارد و واحدهای تولیدی نیز اقبال چندانی به دریافت این وام ندارند.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از بانک‌ها از جمله بانک صنعت و معدن به واحدهای تولیدی اعلام کرده که خط اعتباری آن‌ها برای پرداخت تسهیلات به اتمام رسیده و باید منتظر افزایش خطوط اعتباری بود که برای این مشکل باید فکری کرد.

موسوی ابراز داشت: فرسودگی ماشین آلات و زیرساخت‌های واحدهای تولیدی باعث شده تا هزینه‌های زیادی برای تجهیز و تغییر در سیستم‌ها در نظر گرفته شود و این امر هزینه کالای تولید شده را بالا می‌برد.

معاون استاندار قم با بیان اینکه قوانین دست و پا گیر بسیاری در مسیر تولیدکنندگان وجود دارد افزود: در سال‌های گذشته ۲ هزار قانون دست و پا گیر بر سر راه واحدهای تولیدی شناسایی شده که ۴۰۰ مورد از آن‌ها برطرف شده است اما هنوز مشکلات زیادی در مسیر واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی ابراز داشت: معادن نیز نیازمند دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیز ماشین آلات خود که قیمت زیادی دارند هستند.

کد خبر 3753642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha