۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد؛

نقش حوزه تعاون در اقتصاد پررنگ شود/لزوم حذف موانع گسترش بخش تعاون

نقش حوزه تعاون در اقتصاد پررنگ شود/لزوم حذف موانع گسترش بخش تعاون

محلات- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه جدی تری باید به توسعه و گسترش حوزه تعاون صورت پذیرد تا سهم ۳۰درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی، عصر جمعه در نشست حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با فعالان حوزه تعاون شهرستان محلات، اظهار داشت: در حالی که بر توسعه و گسترش بخش تعاون تاکید می شود شاهد هستیم که بیش از ۸۰درصد اقتصاد کشور دولتی بوده و نقش حوزه تعاون کمرنگ است.

وی افزود: کشور ما ذخایر ارزشمند زیادی دارد که برای کشور درآمدزایی ایجاد می کنند و این ثروت ها باید در بخش تعاون به کار گیری شود.

نائب رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: تعاونی ها ظرفیت مناسبی برای بهره گیری بهینه از درآمدها و نقدینگی ها هستند و به همین سبب این بخش باید رونق بیشتری پیدا کند و سهم افزون تری در اقتصاد بیابد.

سلیمی تصریح کرد: تا امروز نگرش ها به حوزه تعاون آنطور که باید جدی نبوده اما این حوزه، بخش مهمی در اقتصاد است که باید با نگاه جدی و آینده نگرانه، برای توسعه آن برنامه ریزی کرد.

برنامه ششم توسعه نیازمند اصلاح در حوزه تعاون است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه نگاه جدی به مقوله تعاون صورت نگرفته که این برنامه نیاز به اصلاح در این خصوص دارد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به تعاون نگاه جدی نشده است و در مجلس این آمادگی وجود دارد که با مرتفع کردن بن بست های قانونی، به پیشنهادات دولت در زمینه گسترش سهم تعاون بررسی کافی صورت گرفته و در این برنامه اصلاحاتی انجام شود.

سلیمی با بیان اینکه در بخش تعاون با دخالت های نامناسب مواجه هستیم افزود: آسیب های خارجی در زمینه تعاون آسیب زاست و باید رابطه عرضه و تقاضا در تعاونی ها برقرار شود و تعاونی ها بتوانند در امور مربوط به خود تصمیم گیرنده باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به این موضوع که امروز تعاونی ها برای رفع مشکلات خود ناگزیر از مراجعه به مراکز مختلف هستند افزود: اگر نیازهای تعاونی ها به صورت متمرکز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآورده شود، بخش زیادی از سردرگمی تعاونی ها کاهش می یابد و می تواند حمایت های مادی و معنوی را برای تعاونی ها به همراه داشته باشد.
سلیمی تاکید کرد: در سطح منطقه، تعاونی های موفقی وجود دارند و می توان با حمایت از تعاونی ها، بخش تعاون روستایی و شهری را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

کد خبر 3759026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha