۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۱

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

صنعت خودروسازی درایران جایگاهی ندارد/فرانسه از ایران عذرخواهی کند

صنعت خودروسازی درایران جایگاهی ندارد/فرانسه از ایران عذرخواهی کند

ارومیه- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر صنعت خودرو سازی ایرانی – اسلامی در کشور جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقاضی پور سه شنبه شب در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در ارومیه با بیان اینکه کشور کره در سالهای دور با خرید ۲۰ اتوبوس از تهران سیستم اتوبوسرانی را در این کشور راه اندازی کرد، افزود: در حال حاضر میزان پیشرفت صنعت خودرو در کره با ایران قابل مقایسه نیست و خودروسازان ما به مونتاژ خودروهای خارجی مشغول هستند.

وی با اعلام اینکه اگر خودرو سازان ایرانی در سال بالای ۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کنند سودده خواهند بود، ادامه داد: متاسفانه صنعت خودروسازی در کشور نتوانسته متناسب با ظرفیت های موجود پیشرفت کند.

قاضی پور با بیان اینکه در سالهای گذشته ۹۸ درصد از صنعت خودروسازی کشور در دست سایپا و ایران خودرو بود عنوان کرد: این سهم در زمان حاضر به ۸۵ درصد رسیده یعنی به جای رشد کاهش داشته است، این یعنی ۱۰۰ هزار قطعه ساز و۱۰۰هزار خودروسازبیکار شده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه صنعت خودروسازی مجلس شورای اسلامی امتیازات زیادی قایل شده است اما خودروسازان کشور به جای استفاده از آن به دنبال راه های برای واردات خودرو هستند.

قاضی پور با تاکید بر اینکه مخالف واردات خودرو به خصوص خودروهای لوکس هستم گفت: خودروسازان داخلی باید تولید خودروهای با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش مناسب تولید کنند تا مجبور به واردات خودور نباشیم.

فرانسه باید از ایران عذرخواهی کند

وی با بیان اینکه قراردادهایی که با فرانسه در زمینه خودرو امضا شده شفاف نیست، اظهارداشت: شرکت پژو فرانسه بدلیل عدم انتقال فناوری های لازم به صنعت خودروی ایران باید از مردم ایران عذر خواهی و غرامت لازم را پرداخت کند.

قاضی پور همچنین از عدم تولید خودرو متناسب با نیاز نیروهای نظامی و انتظامی و نیز برخی نهادهای از جمله منابع طبیعی و... انتقاد کرد و گفت: نیروهای مسلح در تامین خودروهای کمک دار و مورد نیاز مجبور به واردات خودرو هستند که خودروسازان کشور این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین خودروسازان کشور از تولید خودروهای لوکس نیز غافل نشوند، افزود: کسانی که با سوبسید و کارانه های دولت ایران به ثروت رسیده اند باید از خودروهای لوکس داخل استفاده کنند نه اینکه با پول ایران خودروی گران قیمت خارجی وارد کنند.

قاضی پور همچنین افزود: البته خودروسازان داخلی تولید خودروهای ارزان قیمت با کیفیت مناسب برای سایر اقشار کم درآمد جامعه را نیز مدنظر قرار دهند تا همه صاحب خودرو باشند.

کد خبر 3763281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha