۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

۲۰۰ هکتار از بیابان‌های گودگوار درختکاری شد

۲۰۰ هکتار از بیابان‌های گودگوار درختکاری شد

یزد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: عملیات بیابان زدایی در ۲۰۰ هکتار از بیابان‌های منطقه گودگوار انجام شد.

محمدرضا آخوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان یزد و قول‌های مساعد فرمانداری بافق اعتبارات منابع طبیعی این شهرستان  افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته دارد.

وی عنوان کرد: اعتبار تخصیص یافته به بخش منابع طبیعی در سفر ریاست جمهوری به استان یزد ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که حدود ۴۰ درصد آن به شهرستان بافق تعلق دارد.

آخوندی تصریح کرد: برای منابع طبیعی، آبخیزداری، آبخوان داری و مقابله با ریزگردها در بافق ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اشاره به اجرای طرح های بیان زدایی در بافق افزود: شاخص ترین پروژه بیان زدایی بافق منطقه گود گوار است که در دو سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات بیان زدایی در آن انجام شده است.

آخوندی گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از این منطقه قابل بیابان زدایی است که با اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری حدود ۲۰۰ هکتار دیگر از آن بیان زدایی می شود.

وی همچنین بیان داشت: با همکاری فرمانداری شهرستان بافق و دیگر دستگاه‌های مرتبط این شهرستان بیش از پنج کیلومتر از بزرگراه بافق – یزد از ورودی این شهرستان در سال جاری درختکاری می شود.

کد خبر 3763582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha