۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۵

با حضور وزیر کشور؛

تقاطع غیرهمسطح قدس در قزوین افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح قدس در قزوین افتتاح شد

قزوین- تقاطع غیرهمسطح قدس با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور افتتاح و به بهره‎برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاطع غیرهمسطح قدس دقایقی پیش با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سایر مسئولان استانی و شهری با اعتباری بالغ بر۵۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی بلوار شهید بهشتی و خیابان فلسطین، افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار شهید بهشتی و بلوار پیامبر اعظم (ص) و دسترسی آسان شهروندان به خارج از شهر از جمله اهداف احداث تقاطع غیرهمسطح قدس به‌شمار می‌آید.

کاهش بیش از ۱۲ تن آلاینده های هوا در سال، کاهش بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر سوخت، کاهش آلودگی صوتی، حذف برخورد فیزیکی در تقاطع، ساماندهی تردد بیش از ۵۶ هزار تردد روزانه و بهبود عملکرد حمل و نقل عمومی از مزایای افتتاح پل قدس است.

پل شهید بهشتی به صورت سگمنتال به طول ۲۶۰ متر و پل جهتی به صورت سگمنتال به طول ۴۵۴ متر دارای دو خط رفت به عرض ۸.۳۰ متر و پل زیرگذر کمربندی به صورت دال در جای مجوف به طول ۶۰ متر به عرض ۱۵ متر در ۲۰ ماه اجرا شده است.

مسعود نصرتی شهردار قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساخت این تقاطع غیرهمسطح و سایر پروژه‌هایی از این دست بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین که در شورای عالی ترافیک وزارت کشور به تصویب رسیده است، در  برنامه کاری شهرداری قزوین قرار گرفت و بر اساس نظرات کارشناسی مشاوران طرح، با بهره‌برداری از این تقاطع، بار ترافیکی چهارراه ولیعصر (عج) کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مطابق با قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا مدت اجرای این پروژه ۲۰ ماه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اما با توجه به حجم بالای ترافیک موجود در این مسیر و تأمین رفاه شهروندان، این پروژه ۴ ماه زودتر از موعد مقرر و با همان کیفیت منعقد شده در قرارداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

نصرتی با اشاره به اینکه این تقاطع دارای سه پل اصلی، جهتی و زیرگذر است، تصریح کرد: ۲ پل روگذر شمالی – جنوبی و شمالی – شرقی در این تقاطع پیش‌بینی شده است که پل دوم به ارتفاع ۱۵متر از روی پل اول با روش جدید سگمنتال و با رعایت استانداردهای ایمنی و ترافیکی احداث شده است.

شهردار قزوین به دلایل انتخاب روش سگمنتال اشاره کرد و گفت: امکان موازی‌کاری و سرعت بالای اجرا، زیبایی و کیفیت به دلیل پیش‌ساخته بودن سازه‌ها و به حداقل رساندن عملیات اجرایی نظیر آرماتوربندی و بتن‌ریزی در مجاورت ترافیک این معبر از جمله دلایل انتخاب این روش است.

کد خبر 3764338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضامردعلي ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      0 0
      خداقوت
    • محمدرضابزازان ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      0 0
      دمتون گرم،پل باحالیه.