۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

امام جمعه کرمانشاه:

دفاع مقدس یک شاخص است/ نیروهای مسلح ما الگوی ایستادگی هستند

دفاع مقدس یک شاخص است/ نیروهای مسلح ما الگوی ایستادگی هستند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ۸ سال دفاع مقدس برای ما یک شاخص است که باید به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر کرمانشاه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۱ شهریور به فرهنگ مقاومت و ایستادگی در دنیای اسلام تبدیل شده و آمریکایی ها چنین مقاومتی را از سوی ما متصور نبودند.

وی تصریح کرد: امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت و فرهنگ حق در دنیا مطرح است و ارتش و سپاه ما دنیا و ارتش های دنیا و مقاومت ها را دگرگون کرده و به آنان درس دادند که چگونه باید ایستادگی کرد و ایثار و فداکاری به خرج داد تا کلمه حق و توحید پا بر جا بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر این ۸ سال دفاع مقدس نبود بسیاری از مفاهیم تفسیر نشده و انقلاب به دنیا صادر نمی شد.

آیت الله علما دفاع مقدس را نماد مقاومت و ایستادگی و فهم و درک ولایت فقیه دانست و گفت: روز گذشته مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به نکته بسیار عمیق و حائز اهمیتی اشاره فرموده و گفتند که «جوهره و حقیقت غدیر یک مسئله است و لکن الگوی حاکمیت و حکومت و کسی که می خواهد در راس قرار گیرد، علی (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس نیز برای ما یک شاخص است که باید به آن توجه داشته باشیم.

آیت الله علما گفت: روزی که رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه ملاقات داشت فرمود از ابزار قدرت و دفاع نرم این است که امروز ایران و انقلاب، آمریکا را در نزد عالم و چشمان اهل عالم بی اعتماد کرده است.

وی تصریح کرد: امروز احدی حاضر نیست به سخن و مواضع و سیاست آمریکا اطمینان کند و این ضربه مهلکی است که نظام و انقلاب به آمریکا زد.

علما با تاکید بر لزوم هوشیاری و بیداری در مقابل دشمنان، گفت: در مشروطیت ۷۰ تا ۸۰ سال کشور را به عقب انداختند و این به خاطر اعتماد به سفارت انگلیس بود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امروز همه باید بیدار و مراقب باشیم و از نظام و ولایت فقیه و انقلاب پاسداری و مراقبت و مواظبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تفکر و عمل انقلابی داشته باشیم، افزود: باید دائما در بیداری و هوشیاری و دشمن شناسی باشیم.

آیت الله علما در پایان گفت: امروز ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی ما صاحب ایمان و فکر و خلاقیت و ابتکارند و امروز غرب از خلاقیت سپاه و ارتش ناراحت و عصبانی است.

کد خبر 3774896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha