فعالان حقوق بشری و سیاسی بحرین:

محاکمه آیت الله عیسی قاسم، اعلان جنگ علیه قاطبه مردم بحرین است

محاکمه آیت الله عیسی قاسم، اعلان جنگ علیه قاطبه مردم بحرین است

شمار زیادی از فعالین سیاسی و حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کردند که محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در روز دوشنبه ۵ مهر اعلان جنگ علیه قاطبه مردم بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اجتماعی المیدان، شمار زیادی از فعالین سیاسی و حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه ای اعتراض خود به سیاست های آل خلیفه و تصمیم حکام بحرین برای محاکمه رهبر شیعیان این کشور را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش در بیانیه این معارضان بحرینی آمده است: طرح ما بر اسناد سازمان ملل در خصوص حق مردم در تعیین سرنوشتشان، احترام به حقوق بشر و حقوق شهروندی به صورت یکسان و مشارکت در امور سیاسی مبتنی است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: هشدار می دهیم که مبادا حکام مستبد بحرین در روز ۲۶ سپتامبر (مصادف با ۵ مهر) به صدور حکم علی آیت الله عیسی قاسم مبادرت کنند؛ زیرا این اقدام گامی خطرناک است و به منزله اعلان جنگ علیه اکثریت مردم بحرین می باشد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: تاکید می کنیم که متحدان آل خلیفه در پیامدهای خطرناک و غیرقابل کنترل این اقدام شریک هستند و باید در این خصوص تصمیمی صحیح اتخاذ کنند که با قوانین بین المللی و خواست مردم بحرین همسو باشد. زیرا منافع همگان با امنیت و ثباتی که طرح مخالفان و خواست مردم بحرین به ارمغان می آورد، مرتبط است.

گفتنی است رژیم آل خلیفه که حدود ۳ ماه پیش اقدام به سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرد، قصد دارد روز دوشنبه ۵ مهر ایشان را به اتهامات واهی محاکمه کند.

کد خبر 3777758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha