۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

امام جمعه مشهد عنوان کرد؛

حرکت حوزه هنر در مسیر دشمنان/مقابله با جریان یزیدی در پساعاشورا

حرکت حوزه هنر در مسیر دشمنان/مقابله با جریان یزیدی در پساعاشورا

مشهد ـ امام جمعه مشهد گفت: با سکوت مسئولان هرچه ابزار و امکانات در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه هنر داشتیم در مسیر خواسته‌های دشمنان نظام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های سیاسی عبادی  نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انسان نباید زندگی کوتاه دنیایی خود را فدای زندگی دائمی آخرت کند، کسی که دنیای خود را فدای آخرتش کند دچار  ناکامی بزرگی است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) زندگی‌ ساده با حضرت علی(ع) داشتند و دارایی اندک خود را خرج دنیا نکرده و ذخیره آخرت کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انسان‌هایی که در زندگی دنیایی خود با مظالم دیگران خوشگذرانی کردند، آخرت خوبی ندارند، ادامه داد: همه چیز دنیا فانی بوده و این آخرت است که مایه‌دار بوده و باقی می‌ماند و کسی که در زندگی دنیایی خود خواست خدا را انجام داده آخرتش سخت و سنگین نیست.

وی گفت: انجام یک عمل خیر در دنیا ۷۰۰ برابر ارزش در آخرت دارد لذا مراقب باشیم زندگی فاقد ارزش دنیایی را بر زندگی ارزشی آخرت ترجیح ندهیم.

وی افزود: نقشه دشمن در اسارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این بود که هیبت اموی جایگزین هیبت نبوی شود و دشمن می‌خواست تبار امیر مومنان را با حقارت و کوچکی نشان دهد که در این خصوص ابن زیاد ملعون دستور داد نان جو و خرما در کجاوه‌های آنان بریزند و به این وسیله خانواده امام علی(ع) را تحقیر کرد و می‌گفت به آنها صدقه دادیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با وجود تمامی سختی‌ها ابتکار عمل را از دشمن گرفتند و گفتند صدقه بر ما حرام است و حضرت زینب کبری(س) اقدام به خطبه خوانی کردند و مردم متوجه شدند که این صدا مشابه تن صدای امیرمومنان است و ابن زیاد متزلزل شد.

وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه این بانوی بزرگوار را ساکت کنند، سر بریده امام حسین(ع) را به بالای نیزه بردند و باز هم این بانوی بزرگوار با وجود تمام سختی که در آن لحظه داشتند حاضر به سکوت نشدند و خطبه خوانی خود را داغ تر کردند.

هنر کشور در مسیر خواسته‌های دشمنان نظام حرکت می‌کند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز روز شناخت کوفه و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و پس از عزاداری روز عاشورا باید وظایف خود را در پساعاشورا انجام دهیم، اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) در آن دوران؛ در پسا عاشورا با یزید و یزیدیان مبارزه کردند و آنان راه ایشان را  ادامه دادند و امروز هم در پساعاشورا باید با داعش و یزیدیان امروز مبارزه کرد و پساعاشورا باید بصیرتی باشد تا مقابل جریان یزیدی آمریکای ناپاک بایستیم.

وی بیان کرد: شیطان بزرگ اعلام کرده که باید عراق را با انقلاب نظامی و ایران را با انقلاب جنسی از بین ببریم؛ مقام معظم رهبری از ماه‌ها قبل درباره جنگ نرم هشدار دادند اما در مقابل سکوت مسئولان را شاهد بودیم و هرچه ابزار و امکانات در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه هنر داشتیم در مسیر خواست دشمن استفاده کردیم و متاسفانه توجهی به فرمان مقام معظم رهبری که حسین زمان و مسلم امام زمان(عج) هستند، نکردیم.

وی گفت: پس از دو دهه باز هم شاهد ولنگاری فرهنگی هستیم که در دو حوزه آفندی و پدافندی ضربه می‌زند، اجازه ندهیم بی بند و باری و ولنگاری در جامعه رواج پیدا کند و اگر موردی می‌بینیم، تماشاچی نباشیم و واکنش نشان دهیم.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر چهار مسئول فرهنگی پاسخی به خواسته رهبر معظم انقلاب نمی‌دهند، مردم چرا ساکت نشستند؟ باید از آنان جواب بخواهند.

وی اضافه کرد: در کربلا خون پسر پیغمبر(ص) در راه اسلام و قرآن ریخته شد و اجازه‌ای به یزید داده نشد تا اقدامات شوم خود را عملی کند و وظیفه حسینیان امروز هم مبارزه با یزیدیان زمان است.

کد خبر 3795020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha