۲۴ شهریور ۱۳۸۵، ۱۰:۲۱

از سوي دبيرخانه دائمي اجلاس حضرت مهدي(عج) منتشر شد:

سفراي امام زمان (عج)

سفراي امام زمان (عج)

كتاب "نواب اربعه" يا سفراي امام زمان (عج) به قلم حجت الاسلام علي دواني، از سوي دبيرخانه دائمي اجلاس حضرت مهدي در 5 هزار نسخه و 137 صفحه منتشر شده است .

خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه : كتاب "نواب اربعه" و يا سفراي امام زمان(عج) به معرفي دقيق چهار تن از نواب خاص حضرت مهدي اختصاص دارد .

غيبت صغرى برگزارشد تا مردم به تدريج با غيبت خو بگيرند و خود را بر اساس آن بسازند. امام از ديده ها پنهان بود ولى از طريق وكيلان و ياران مورد وثوق خود يعني نواب اربعه با مردم ارتباط داشت.

در اين مدت، چهار تن از پاكترين و با تقواترين مؤمنان، نيابت و جانشينى آن حضرت را بر عهده داشتند و در مدت هفتاد سال واسطه ميان او و مردم بوده اند وهيچ كسى در هيچ زمينه اى خطايى از آنان نديده و نشنيده است.

در زمان غيبت صغرى چهارتن از بزرگان شيعه وكيل و سفير و نايب خاص امام زمان بودند كه خدمت آن حضرت مى‏رسيدند و وكالتشان به خصوص مورد تأييد بود و پاسخهاى امام در حاشيه نامه‏هاى سؤالى توسط آنان بدست مردم مى ‏رسيد.

در كتاب "نواب اربعه" عثمان بن سعيد عمري، محمدبن عثمان عمري، ابوالقاسم حسين بن روح نوبختي و ابوالحسن علي بن محمد سمري به عنوان سفيران امام زمان (عج) معرفي شده اند .

نحوه ارتباط وكلا با امام زمان، مدت غيبت صغري، نمايندگان سفرا، كساني كه امام زمان را ديده اند و مدعيان روغين نيابت، از ديگر مطالبي است كه در اين كتاب از سوي نويسنده به آنها پرداخته شده است .

حجت الاسلام علي دواني نويسنده كتاب ، در پنجمين اجلاس بررسي ابعاد وجودي حضرت مهدي(عج) كه با موضوع مهدويت در عصر حاضر در شهريور سال  84 برگزار شد، به عنوان محقق برجسته مورد تقدير قرار گرفت .

کد خبر 380377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha