۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹

همراه با یاوران حسینی در کربلا

۱۵۰۰ کیلومتر برای عاشقی آمده اند/ شیدایی عاشقان ثارالله

۱۵۰۰ کیلومتر برای عاشقی آمده اند/ شیدایی عاشقان ثارالله

کربلا - هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مازندران تا کربلا را پیموده اند که در اربعین حسینی به‌عنوان خادمان زائران خدمت کنند، آنان دعوت شدگان حرم حسینی هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - علیرضا نوری کجوریان: اینجا سن و سال یا مقام و مسئول ندارد، همه به یک نشان شناخته می‌شوند، خادمان و یاوران اربعین.

از ۲۰ روز مانده به اربعین کار و کسب، مال و فرزند را ترک کرده و روانه کربلا شده‌اند تا در آستانه پیاده‌روی بزرگ اربعین به زوار حسینی خدمت کنند. با هریک از آنان که هم‌سخن می‌شوی، حضور در کربلا و خدمت به زائران حسینی را یک رؤیا تعبیر می‌کنند و می‌گویند برای این سفر گویا دعوت‌شده‌ایم و آقا امام حسین (ع) طلب کرده است.

۲۰۰ خادم مازنی در موکب های حسینی خدمت می کنند

در آستانه اربعین حسینی موکب‌های پذیرایی از زائران در مسیرهای منتهی به کربلای معلا برپاشده است و دوستداران اهل‌بیت (ع) نیز در گوشه و کنار شهر کربلا موکب‌هایی برپا کرده‌اند.

از مجموع موکب‌های عزا، هشت موکب مربوط به مازندران است که در این موکب‌ها بیش از ۲۰۰ خادم و یاور حسینی به زائران خدمت می‌کنند.

اینجا کربلا است و نام و مقام در آنجایی ندارد، همه یک نشان و یک پیشانی‌بند دارند و خادم الحسین (ع) خوانده می‌شوند. راننده، بنا، آشپز، کارمند، نانوا و ... همه وهمه در یک موکب جمع شده‌اند تا در روزهای منتهی به اربعین از زوار کربلا پذیرایی کنند.

اینجا کربلا است و نام و مقام در آنجایی ندارد، همه یک نشان و یک پیشانی‌بند دارند و خادم الحسین (ع) خوانده می‌شوند. راننده، بنا، آشپز، کارمند، نانوا و ... همه وهمه در یک موکب جمع شده‌اند تا در روزهای منتهی به اربعین از زوار کربلا پذیرایی کنند

حدود یک کیلومتری حرم مطهر امام حسین (ع)، دو موکب از مازندران برپاشده که یکی باب‌الحوائج نور و دیگر موکب فاطمه الزهرا مازندران نام دارد و از چند روز قبل بساط موکب را آماده‌سازی کرده‌اند.

خودش را «بهرام» معرفی می‌کند و عشق به امام حسین و ابوالفضل در سینه‌اش ریشه دوانده و این عشق، وی و دیگر هم‌سفرانش را از هزار و ۴۰۰ کیلومتر از شهر نور به مقصد کربلا کشانده‌اند.

به یاد پسر مرحومش که در جوانی فوت کرده است، در کربلای معلا و موکب نور حضور یافته و می‌گوید: پسرم همواره قلبش برای کربلا و امام حسین می‌تپید و هرسال در محرم و اربعین، از زوار محرم پذیرایی می‌کرد.

می‌گوید: آماده‌ام تا در این ۲۰ روزبه زائران امام حسین خدمت کنم تا نامم به‌عنوان خادم الحسین ثبت شود.

حاج‌آقای زارع، پیرمرد باصفایی است که بخشی از ماه‌های سال را در کربلا و نجف خدمت‌رسانی می‌کند از بنایی گرفته تا کارگری، این بار برای خدمت‌رسانی به زائران در آشپزخانه حسینی به کربلا آمده است.

از آخرین حضورش در کربلای معلا که دو ماه قبل بود می‌گوید و ادامه می‌دهد: بنا نداشتم برای اربعین در کربلا شرکت کنم اما یک روز یکی از دوستان تماس گرفت و عنوان کرد آیا برای خدمت در آشپزخانه حسینی به کربلا می‌آیی.

آماده ام که سربازی کنم

اشک شوق در چشمانش موج می‌زند، می‌گوید: نتوانستم به این دعوت پاسخ رد دهم، آماده‌ام که سربازی کنم.

 از آخرین حضورش در کربلا حدود ۱۵ سالی می‌گذرد، کارمند است، خودش را مظاهر معرفی می‌کند، اهل آمل است و در موکب باب‌الحوائج به‌عنوان آشپز قرار است خدمت کند.

مظاهر می‌گوید: در محرم حسینی که برای عزای امام حسین (ع) آشپزی می‌کردم، نیت کرده بودم تا اگر آقا طلب کند در اربعین به‌عنوان آشپز در کربلا خدمت کنم و چند روز بعد یکی از دوستان تماس گرفت و قصه یاوری اربعین در کربلا را مطرح کرد.

حاج تقی از دیگر اعضای موکب مازندران است که می‌گوید کت‌وشلوار را برای عشق و خادمی امام حسین کنار گذاشتم و آمدم تا به‌عنوان آشپز، کارگر و ... به زائران اربعین خدمت کنم.

چهارمین سالی است که در اربعین حضور دارد، دو بار با پای پیاده آمده و ادامه می‌دهد: این بار برای دلم آمده‌ام تا در موکب باب‌الحوائج خدمت کنم.

جوان است و سینه‌اش مالامال از عشق به امام حسین (ع)، نامش رستم، مرامش عبدی. اولین باری است که موکب دار اربعین در کربلای معلا شده است، می‌گوید: پارسال در جلسه‌ای شرکت کرده بودم و عنوان کرده بودند غرب مازندران تاکنون برای اربعین موکب نداده است و گفتم اگر حمایت کنند، موکب باب‌الحوائج را برپا می‌کنیم.

حدود ۳۵ نفر در موکب باب‌الحوائج به‌عنوان آشپز، راننده، کارگر، نیروی خدماتی و غیره در اربعین حسینی به زائران خدمت می‌کنند.

آری، قصه عشق حسین، نام و مقام نمی‌شناسد، سن و سال نمی‌داند، چراکه رسم دعوت، شیدایی و عاشقی است.

کد خبر 3814757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha