۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰

در قالب برگزاری چندین نشست علمی؛

مقام علمی علامه طباطبایی در قم تجلیل می‌شود

مقام علمی علامه طباطبایی در قم تجلیل می‌شود

قم - مدیر اجرایی محمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری بزرگداشت علامه طباطبایی و تجلیل از مقام علمی این مفسر قرآن کریم در قالب چندین نشست علمی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر خراسانی در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر چهارشنبه در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، با تشریح ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی اظهار داشت: نشست علمی نقش علامه طباطبایی در امتداد بخشی فرهنگی اجتماعی به فلسفه اسلامی با حضور حجج اسلام حمید پارسانیا و علی امینی نژاد در سالن اجتماعات محمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

 وی بیان داشت: این نشست از ساعت هشت و سی دقیقه پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ساعت ۱۱ ادامه دارد.

مدیر اجرایی محمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی برگزاری گروه علمی فلسفه دین با موضوع شیوه‌های رفع تعارض علم و دین از منظر علامه طباطبایی توسط حجت الاسلام جواد گلی می‌باشد.

وی ابراز کرد: برگزاری گروه‌های علمی ظرفیت شناسی نظریه اعتباریات در حوزه فلسفه امنیت، اطلاق مقسمی وجود و نسبت آن با یکتایی خدای متعال و منشأ خطا از نظر علامه طباطبایی توسط حجج اسلام نجف لکزایی، سلیمانی امیری برگزار می‌شود.

خراسانی افزود: نشست‌هایی با موضوع تربیت اخلاقی، گوهر و صدف دین و بازخوانی نظریه تفسیر قرآن به قرآن با حضور حجج اسلام سید احمد فقیهی، مصطفی پور و فربهی از برنامه‌های دیگر ایام بزرگداشت علامه طباطبایی است که به ترتیب روزهای ۲۳، ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌۱۰ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی درنظر گرفته شده که از این تعداد برنامه، سه نشست به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه مجمع در مشهد و همچنین پخش اینترنتی برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی محمع عالی حکمت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: این مجمع در حال حاضر دارای ۹ گروه علمی فعال می‌باشد و تاکنون ۸۳۸ جلسه علمی برگزار کرده است.

کتابخانه تخصصی علوم عقلی با ۱۷۰ عنوان کتاب

وی افزود: این مجمع دارای کتابخانه تخصصی علوم عقلی با ۱۳ هزار کتاب می‌باشد.

خراسانی ابراز داشت: مجمع عالی حکمت اسلامی دارای شعبه در مشهد مقدس و اصفهان می‌باشد و در مشهد این شعبه ۶۴ عضو دارد.

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری همایش آقا علی مدرس طی دو روز در قم و تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 3819940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha