۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

سامانه جامع انبارها در استان قزوین ایجاد می شود

سامانه جامع انبارها در استان قزوین ایجاد می شود

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ایجاد سامانه جامع انبارها در استان قزوین خبر داد.

علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر  تاثیر ایجاد سامانه انبار ها برای جلو گیری از قاچاق کالا گفت: درآینده هیچ بارنامه ای بدون مشخصات مبدا و مقصد امکان ورود به کشور را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمامی انبارها، سردخانه ها و واحدهای اقتصادی دارای انبار و سردخانه، موظف به بروز رسانی و اصلاح مشخصات فنی و شناسنامه ای خود هستند افزود: همه انبار ها فقط تاپایان  آبانماه  فرصت دارند  تا نسبت به بروز رسانی  و اصلاح مشخصات شناسانامه ای خود اقدام کنند.

پرزحمت از همه اتحادیه های، واحد های پخش، عمده و خرده فروشان  دارای انبار و سرد خانه تقاضا کرد: در اولین فرصت  نسبت به ثبت  اطلاعات دقیق انبار های نگهداری کالا در این سامانه اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد:  واحدهایی که مشمول اعلام موجودی می باشند و تاکنون در سامانه اعلام موجودی کالا ثبت نام نکرده اند حداکثر تا پایان آبان ماه، با ارائه اعلام موجودی آبان ماه  ملزم به این کار خواهند بود.

به گفته این مسئول، براساس این سامانه همه انبارهای نگهداری کالا  شناسایی و رمزگذاری می شود و وقتی کالایی از گمرک خارج شد از موجودی انبار گمرک کسر و به موجودی انبار مقصد افزوده می شود و به این ترتیب در هر مرحله ای امکان رهگیری  کالا میسر می شود.

پرزحمت خاطر نشان کرد: بدین ترتیب تمامی مبادی و مقاصد بار در حال شناسنامه دار شدن است و هرگونه ورود و خروج کالا به انبارها رصد شده و قابل پیگیری خواهد بود.

کد خبر 3822886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha