۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳

ظهر امروز؛

پیکر استاد شریف زاده در کنار یار دیرینش مرحوم سمندری آرام گرفت

پیکر استاد شریف زاده در کنار یار دیرینش مرحوم سمندری آرام گرفت

باخرز ـ مراسم تشییع پیکر استاد نامدار موسیقی مقامی خواننده سرو خرامان در باخزر انجام و پیکر این هنرمند کنار مرحوم سمندری تدفین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر استاد ابراهیم شریف زاده بر روی دوش علاقمندان و مردم شهرستان باخرز به مسجد جامع این شهر منتقل شد، در این مراسم که جمعی از مسئولان، اساتید موسیقی و هنرمندان حضور داشتند،

جواد حسن زاده فرماندار شهرستان باخرز ضمن عرض تسلیت درگذشت استاد شریف زاده، پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی را قرائت کرد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این پیام اظهار کرد: با نهایت تاثر  و تاسف باخبر شدیم استاد محمد ابراهیم شریف زاده هنرمند عرصه موسیقی مقامی استان دار فانی را وداع گفت. دیگر سر انگشتان این هنرمند فقید زخمه‌ای بر تارش نمی‌زند تا هنر موروثی این مرز و بوم از تار او گوش دوستداران هنر را بنوازد، بلکه زخم وداع این هنرمند با اهالی هنر استان است که بر روح آنان چنگ می‌زند؛ این فقدان را نه تنها به مردم  هنرمند شهرستان باخرز بلکه به هنرمندان و هنردوستان استان و کشور تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید مرحوم شریف زاده، استاد موسیقی مقامی همه این مرز و بوم است وی ادامه داد: بی تردید مرحوم شریف زاده، استاد موسیقی مقامی همه این مرز و بوم است که نه تنها هنر اصیل و ماندگار او بلکه حسن اخلاق و زندگی وی برای دوستدارانش در ذهن ها جاودانه خواهد ماند.

رشیدیان در ادامه افزود: امیدوارم روحش در پناه عنایات علی بن موسی الرضا (ع) مشمول غفران الهی گردد و خانواده و بستگان آن مرحوم در صبر بر این مصیبت ماجور باشند.

 در ادامه این مراسم حسن مهرجردی، مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز برای من باعث افتخار است که در جمع مردم باخرز و در آیین مشایعت شخصیتی حضور پیدا کردم که از چهره‌های ممتاز و برجسته هنر ایران و موسیقی مقامی خراسان است.

وی افزود: مرحوم غلامحسین سمندری، استاد پورعطایی، ذوالفقاری، استاد عسگری پور ، نورمحمد درپور برای ما افتخار آفریندند و هنر ما را در دنیا معرفی کردند.

مهرجردی ادامه داد: ابراهیم شریف زاده دارای موقعیت ممتازی در موسیقی مقامی بود به طوری که دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: استاد شریف زاده آثار بسیاری را آفرید و برای ما به یادگار گذاشت که نوای آسمانی وی با قرائت اذان، یاد آن مرحوم را در تاریخ فرهنگ و هنر کشور ثبت و ضبط کرد.

وی ضمن تشکر از اهالی مردم باخرز و هنرمندان در تشییع پیکر استاد اظهار کرد: امیدوارم راه استاد شریف زاده و دیگر میراث داران هنری این خطه خراسان که به رسم امانت برای ما به ودیعه گذاشته‌اند توسط شاگردان او حفظ شود.

نام استاد شریف‌زاده در تاریخ هنر کشور ثبت می‌شود

در ادامه این مراسم مهرجردی پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز قرائت کرد.

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام اظهار کرد: خبر در گذشت هنرمند پیشکسوت و چهره ممتاز موسیقی مقامی شرق خراسان استاد ابراهیم شریف زاده موجب تاسف aد.

وی ادامه داد: آن مرحوم همگام با سایر هنرمندان نام آشنا و صاحب سبک همچون استاد غلامحسین سمندری، عبدالله سرور احمدی،غلامعلی پور عطایی،ذوالفقار عسگری پور و نور محمد درپور عمر پربرکت خود را در راه صیانت از موسیقی بومی و مقامی آن حوزه کهن فرهنگی سپری و شاگردانی شایسته تربیت نمود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: آثار ارزشمند وی در کنار منش،اخلاق و مناعت طبع، خاطراتی ماندگار و کارنامه‌ای در خشان از خدمات را به یادگار نهاده است.

وی افزود: بی‌گمان نام و یاد ایشان در تاریخ هنر کشور ثبت و ضبط خواهد شد و تربیت یافتگان مکتب استاد راه خدمت به فرهنگ و هنرایران اسلامی را ادامه خواهند داد.از خداوند متعال برای آن فقید سعید آمرزش و آرامش و  برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

جریان مقدس و ارزشمند هنر فاخر موسیقی مقامی خراسان پر از عرفان، عشق و تقدس است در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت درگذشت این هنرمند نامدار اظهار کرد: جریان مقدس و ارزشمند هنر فاخر موسیقی مقامی خراسان پر از عرفان، عشق و تقدس است.

سید سعید سرابی افزود: استاد شریف زاده به دلیل برخورداری از این کسوت هنری در خراسان به مقامی می‌رسد که همگان از تواضع و فروتنی او یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باید از این جریان ارزشمند و ناب موسیقی بهره گیرند و راه این فرزانگان را بسط و گسترش دهند زیرا این هنر اصیل و مقدس و مایه مباهات در هنر موسیقی خراسان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: طی سفری که چند روز گذشته توسط همکاران من برای دیدار استاد صورت گرفته بود ایشان عمده ناراحتی خود را فاصله گرفتن از موذنی می‌دانست.

وی افزود: این بزرگان را باید قدر بدانیم و این هنر را که در اختیار فرهیختگان این سرزمین است پاس بداریم.

کد خبر 3823227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha