۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۶

از سوی سازمان اوقاف؛

اعزام ۱۶۰۰ مبلغ به پیاده‌روی اربعین/ ۳۳ موکب راه‌اندازی شد

اعزام ۱۶۰۰ مبلغ به پیاده‌روی اربعین/ ۳۳ موکب راه‌اندازی شد

استان‌ها- معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام هزار و ۶۰۰ مبلغ به همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفت وگو با رسانه ها به برخی از برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) اشاره و اظهار کرد: اعزام مبلغان به حماسه بزرگ اربعین مهم ترین برنامه این سازمان است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ مبلغ به همایش بزرگ اربعین حسینی از سوی سازمان اوقاف اعزام شدند، افزود: ۲۳۰ نفر از این مبلغان در کربلا و شهرهای اطرف آن فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از هفته های گذشته سازماندهی موکب ها و محل های اسکان در شهرهای مختلف عراق از جمله نجف، کاظمین و کربلا انجام شده است، گفت: براساس همین برنامه ریزی ها از هفته گذشته مبلغان این سازمان از سه محور چذابه، شلمچه و مهران به عراق اعزام شدند.

وی هدف از اعزام این مبلغان را استفاده از ظرفیت همایش بزرگ اربعین حسینی در راستای تبلیغ فرهنگ اسلامی و عاشورایی در میان زائران خارجی اربعین عنوان و خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی به زبان های عربی، انگلیسی ، اردو و... برای برقراری ارتباط با زائران کشورهای دیگر مسلط هستند.

به گفته این مسئول تبلیغ چهره به چهره، روایتگری و سخنرانی، روضه خوانی، گفتمان های دینی، پاسخ به مسائل و شبهات شرعی از دیگر برنامه های مبلغان اعزامی به پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام شرفخانی یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه را راه اندازی ۳۳ موکب در مسیرهای منتهی به کربلای معلی دانست و گفت: این موکب ها با همکاری ادارات تابعه سازمان اوقاف و امور خیریه برای پذیرایی از زائران تدارک دیده شده است.

کد خبر 3823755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha