۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

اشرف غنی در دیدار هیأت سازمان ملل:

نام رهبر طالبان در لیست سیاه سازمان ملل قرار گیرد

نام رهبر طالبان در لیست سیاه سازمان ملل قرار گیرد

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیأت سازمان ملل، خواستار قرار گرفتن نام «ملا هیبت الله آخوند زاده» در لیست سیاه سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیأت اعزامی سازمان ملل در کابل گفت: نام ملا هیبت الله آخوند زاده، رهبر طالبان در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

یک هیأت از سازمان ملل در راستای رفع تحریم های وضع شده علیه حزب اسلامی افغانستان و همچنین خارج شدن نام «گلبدین حکمتیار» از لیست سیاه این سازمان به کابل سفر کرده است.

«اشرف‌ غنی» در این دیدار گفت: ما خواستار قرار گرفتن نام تروریست ها از جمله ملا هیبت الله آخوند زاده؛ رهبر طالبان در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

اشرف غنی از قاچاق مواد مخدر و استخراج غیرقانونی معادن به عنوان منابع تامین مالی گروه طالبان در افغانستان یاد کرد.

رئیس جمهور افغانستان از سازمان ملل خواست تا در برابر کشورهایی که به گروه‌های تروریستی پناهگاه‌های امن داده و این گروه‌ها را تجهیز و حمایت می‌کنند ، موضع گیری کند.

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای کمیته تعزیرات سازمان ملل نسبت به اجرای تعهدات دولت در قبال امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار تاکید کرد و گفت: دولت افغانستان در راستای اجرایی شدن مفاد توافقنامه صلح پیش می رود.

در همین‌حال رئیس کمیته تعزیرات سازمان ملل در این دیدار گفت: این سازمان برای نابودی منابع مالی و حمایتی تروریست ها آماده هر گونه همکاری با دولت افغانستان است.

این عضو کمیته تعزیرات سازمان ملل افزود: ما آماده شنیدن نظرات و پیشنادات دولت کابل در زمینه قرار گرفتن نام تروریست ها در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله درج نام ملا هیبت‌الله؛ رهبر جدید طالبان در لیست مذکور  هستیم.

کد خبر 3824411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha