۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

۲ میلیون تن مرکبات شبد عید ذخیره سازی می شود

۲ میلیون تن مرکبات شبد عید ذخیره سازی می شود

ساری - قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای تنظیم بازار شب عید دو میلیون تن مرکبات ذخیره سازی و خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی ظهر پنجشنبه در نشست با استاندار و دست اندرکاران حوزه کشاورزی و فروش محصول مرکبات استان گفت: دومین محصول مرکبات پس از کشور روسیه قرار است از هفته آینده به ظرفیت پنج هزار تن به کشور عراق صادر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون محصول مرکبات عراق هم از لحاظ طعم و کیفیت بهتروارد بازار شده است گفت: این امر با هدف حضور محصولات باغی مازندران در بازار منطقه و حمایت صادرکنندگان صورت می گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت اقتصادی فروش مرکبات در سه حوزه ذخیره سازی ،تازه خوری و صادرات افزود : سازمان مرکزی تعاونی روستاییان امسال برای خرید و ذخیره سازی دو میلیون تن مرکبات برنامه ریزی کرده است.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برنامه ریزی ذخیره سازی سهمیه ۳۲ استان برای سیب و پرتقال امسال براساس دستور العمل و مصوبات کمیسیون مجلس و حوزه مدیریت قوه مجریه همراه با شرایط روز صورت می گیرد.

علی آبادی با بیان اینکه این نهاد نقش تنظیم و رصد کننده قیمت در بازار را برعهده دارد گفت: امسال برای حمایت از باغداران قیمت محصول پرتقال روی درخت پیش بینی می شود کمتر از هزار تومان خریداری نشود.

کد خبر 3827301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha