۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

دبیر ستاد زیست‌فناوری خبر داد؛

بسته اقتصاد زیستی ارائه می شود/ ابلاغ تقسیم کار ملی زیست فناوری

بسته اقتصاد زیستی ارائه می شود/ ابلاغ تقسیم کار ملی زیست فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با اشاره به برنامه مدون تقسیم کار ملی زیست ‌فناوری کشور گفت: می توانیم در ۱۰ سال آینده ۲۰ درصد اقتصاد کشور را از اقتصاد زیستی تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در صد و نوزدهمین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی ستاد توسعه زیست فناوری گفت: یکی از بزرگ ترین پروژه های زیست فناوری تهیه برنامه مدون تقسیم کار ملی زیست فناوری بود که وظایف تمامی دستگاه های ذیربط در این حوزه کاملا مشخص شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف ورود فعال همه دستگاه های ذیربط در حوزه زیست فناوری به این موضوع تهیه شده است و به همه دستگاه های مرتبط نیز ابلاغ خواهد شد.

به گفته قانعی، باید برنامه ای در این زمینه تهیه شود که دولت را مجاب به حمایت کرده و درآمدزایی و ارزش آفرینی حوزه زیست فناوری را برای دولت روشن کند تا در آینده به اقتصاد زیستی نیز فکر کنیم، اقتصادی که در برخی کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید برنامه ارائه شده به حدی جامع و کامل باشد تا موضوع اقتصاد زیستی را نیز به آن پیوست کنیم؛ در این صورت می توانیم در ۱۰ سال آینده ۲۰ درصد اقتصاد کشور را از اقتصاد زیستی تامین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به ارزش آفرینی زیست فناوری در آینده اقتصادی کشور، گفت: پس از ارائه برنامه مدون تقسیم کار ملی زیست فناوری، سال آینده بسته اقتصاد زیستی را نیز ارائه خواهیم کرد.

قانعی بیان کرد: هنوز در دولت به اقتصادی بودن علم و فناوری چندان اعتقادی وجود ندارد که نهادینه کردن این فرهنگ و باور در دولت وظیفه ما است و باید با ارائه برنامه های مدون و تلاش های بی وقفه آن را به نتیجه برسانیم.

وی اظهار کرد: برای رهایی از اقتصاد نفتی باید به منابع زیستی اتکا داشت که متاسفانه هنوز نتوانسته ایم اهمیت منابع زیستی را در جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر 3828690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha