۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

مدیرکل اوقاف استان سمنان خبر داد:

۲ محموله اقلام خوراکی از استان سمنان برای زائران اربعین ارسال شد

۲ محموله اقلام خوراکی از استان سمنان برای زائران اربعین ارسال شد

سمنان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ارسال دو تریلر اقلام خوراکی برای زائران اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و گفت: ۲۰ هزار بطری آب آشامیدنی نیز در چذابه توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی همزمان با اربعین حسینی اظهار داشت: این محموله‌ها شامل سیب زمینی، تخم مرغ، برنج، پسته، روغن، سیب درختی، شیرمال و ... بود که به موکب امامزاده علی ابن جعفر (ع) در مرز مهران اعزام شد.

وی افزود:‌ طبق ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه، موکب امامزاده علی ابن جعفر (ع) توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برپا شده و سمنان به عنوان استان معین، وظیفه پشتیبانی از موکب را بر عهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: این کمک‌ها از محل هدایای خیران و موقوفات مرتبط با خدمات‌رسانی به زائران حسینی که در استان وجود دارد، تهیه و بین زائران حسینی توزیع شده است.

واحدی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در راستای فرهنگ‌سازی قیام حسینی در جامعه صورت گرفته است، برگزاری اجتماع میلیونی زائران اربعین در کربلای معلی را یکی از این تلاش‌ها دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اعمال روز اربعین که مومنان باید بدان توجه داشته باشند، گفت: زیارت امام حسین (ع) و زیارت اربعین از اعمال چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) بوده که باید بدان به خوبی توجه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین گفت: زیارت اربعین در جای جای کلام خود، بر دشمن شناسی و امام شناسی تأکید دارد و از این‌رو، می‌تواند ادامه‌بخش برنامه‌های بصیرت‌دهی عاشورایی محسوب شود.

کد خبر 3829247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha