با اعلام موضع اپوزیسیون کره جنوبی؛

«پارک» یک قدم به استیضاح نزدیکتر شد

«پارک» یک قدم به استیضاح نزدیکتر شد

اصلی ترین حزب اپوزیسون کره جنوبی از تصمیم خود به بررسی گزینه های موجود برای ارزیابی زمان و نحوه استیضاح رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، استیضاح «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی که به فساد سیاسی متهم است، امروز دوشنبه با اعلام نظر حزب «لیبرال دموکرات» اصلی ترین حزب اپوزیسیون کشور مبنی بر ارزیابی گزینه های موجود برای تسریع این روند، بیش از پیش به واقعیت نزدیک شد.

«چو می آی» رئیس اپوزیسیون در این رابطه گفت: ما فورا زمان و نحوه استیضاح رئیس جمهور و همچنین تشکیل کمیته ای فرعی با هدف بررسی تلاش ها در راستای به جریان انداختن استیضاح را ارزیابی می کنیم.

پیشتر نیز دو حزب کوچک مخالف دولت از تلاش برای برکناری پارک سخن گفته بودند.

نمایندگان پارلمان کره جنوبی هفته هاست که از جانب افکار عمومی تحت فشار هستند تا پارک را به دلیل باز گذاشتن دست یکی از دوستان صمیمی به دخالت در امور کشور، برکنار کنند.

اما، از آنجا که استیضاح معمولا چند ماه به طول می انجامد، حزب دموکراتیک از بیم آنکه مبادا رای دهندگان محافظه کار در میانه راه نظر خود را تغییر دهند و اوضاع به نفع پارک تمام شود، نسبت به استیضاح وی مردد بودند.

این در حالی است که دیروز یکشنبه، دادستانی سئول ضمن تفهیم اتهامات «چوی سون سیل» دوست صمیمی رئیس جمهور مبنی بر سوء استفاده ۶۰ میلیون دلاری از شرکت های داخلی و همچنین دخالت در امور کشور، پارک را هم به تبانی با وی متهم کرد.

دوره ریاست جمهوری پارک در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان می رسد و انتظار می رود که وی تا فرا رسیدن این تاریخ در قدرت باقی بماند چرا که طبق قوانین کره جنوبی، نمی توان علیه رئیس جمهوری که همچنان در راس قدرت است جز در مواردی چون خیانت و کودتا اعلام جرم کرد.

سه حزب اپوزیسون پارلمان کره جنوبی در مجموع ۵۵ کرسی را اشغال می کنند که از تعداد دو سوم لازم برای استیضاح رئیس جمهور کمتر هستند. البته، برخی از نمایندگان حزب متبوع پارک از بیم تشدید خشم مردم  از استیضاح وی حمایت کرده اند.

کد خبر 3829848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha