مسئولان بلندپایه عراق پیروزی سیاسی حشد الشعبی را تبریک گفتند

مسئولان بلندپایه عراق پیروزی سیاسی حشد الشعبی را تبریک گفتند

رئیس پارلمان، نخست وزیر، رئیس ائتلاف ملی و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به همراه سخنگوی حشد الشعبی به صورت جداگانه از تصویب قانون حشد الشعبی تمجید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، شماری از مسئولان بلندپایه عراق از تصویب قانون حشد الشعبی در پارلمان این کشور تمجید کردند.

در همین راستا «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز تصریح کرد: تمامی فراکسیون های پارلمان عراق در خصوص حقوق حشد الشعبی اختلافی نداشتند. ماموریت حشد الشعبی حفظ و نگهداری از اراضی پس از آزادسازی آنها است.

وی در همین زمینه افزود: قانون حشد الشعبی مورد قبول اکثریت اعضای پارلمان قرار گرفت. مشخص کردن تعداد نیروهای حشد الشعبی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق انجام می شود. هیچ یک از فراکسیون های پارلمان در خصوص گروه های مختلف مبارزین در قانون حشد الشعبی اختلاف نداشتند.

همچنین «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق ضمن تبریک به دلیل تصویب این قانون در سخنانی تاکید کرد: این قانون بسیار مهم است و تصویب آن کمترین میزان از وفاداری و پایبندی به جان فشانی های قهرمانان حشد الشعبی است.

به علاوه «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق نیز در سخنانی ضمن تمجید از گروه های حاضر در رای گیری برای قانون حشد الشعبی بیان داشت: تصویب قانون حشد الشعبی رویدادی بزرگ و یک اقدام مهم در عرصه ملی است و نسبت دادن این پیروزی و دستاورد به یک گروه مذهبی خاص اشتباه است. زیرا حشد الشعبی نماینده وحدت ملی است.

«احمد الاسدی» سخنگوی حشد العشبی عراق نیز تاکید کرد: قانون حشد الشعبی هر کسی که از ماه ژوئن (تیر) سال ۲۰۱۴ میلادی به تشکیلات حشد الشعبی پیوسته است را شامل می شود. تعداد کنونی نیروهای ما ۱۴۱ هزار و ۶۰۰ رزمنده است و از مرجعیت دینی و رای دهندگان به قانون حشد الشعبی تشکر می کنیم.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق نیز گفت: تصویب قانون حشد الشعبی انصافی بود در حق تمامی افرادی که از ابتدای حملات علیه عراق ندای دفاع از کشور را لبیک گفتند. این قانون حقوق رزمندگان حشد الشعبی را تضمین می کند.

گفتنی است، این قانون با موافقت تمامی نمایندگان پارلمان عراق به تصویب رسید؛ از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه امروز، ۱۴۶ نفر از ائتلاف ملی و ۶۲ نماینده از دیگر فراکسیون های سیاسی مانند کردها، مسیحیان، ایزدی ها و ترکمان ها به قانون حشد الشعبی رای موافق دادند.

کد خبر 3834700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha