۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۷

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان شد؛

ضرورت فرآوری خشکبار درمناطق آزاد/اجرای ۸۰۰۰میلیاردریال پروژه شهری

ضرورت فرآوری خشکبار درمناطق آزاد/اجرای ۸۰۰۰میلیاردریال پروژه شهری

تبریز - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان ‌شرقی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بر ضرورت فرآوری خشکبار درمناطق آزاد و توجه به بسته بندی محصولات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین جلسه شورای گفت ‌و ‌گوی دولت و بخش خصوصی شامگاه شنبه در اتاق بازرگانی تبریز وبا حضور نمایندگان مردم تبریز در مجلس، رئیس اتاق بازرگانی تبریز و شهردار این کلانشهر برگزار شد و موانع و مسائل مربوط به بخش خصوصی استان بحث و بررسی شد.

محمدحسین فرهنگی در این جلسه با بیان اینکه باید موضوع مواد ۲۲ و ۲۷ قانون بهبود فضای کسب و کار رعایت شود، ادامه داد: در تخصیص امتیاز به بخش‌ های تعاونی و خصوصی باید تلاش و دقت بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید استانداری آذربایجان شرقی ساز و کاری تعریف کند تا طبق ماده قانونی زمینه برای تغییر قرارداد فراهم شود، افزود: باید مشکلات مربوط به تعاونی ها و واحدهای تولیدی استان برطرف شده و زمینه رونق تولید ملی فراهم شود.

فرهنگی همچنین به ضرورت اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد  و افزود: تشکل ‌های صنفی موارد نقض قرارداد را به دبیرخانه اعلام کنند.

نیاز ۱۵ هزار میلیارد ریالی خط ۲ مترو تبریز

شهردار تبریز نیز در ادامه این جلسه به نیاز ۱۵ هزار میلیارد ریالی خط دو مترو تبریز اشاره کرد و گفت: نزدیک ۱۰ شرکت زیرمجموعه برای تکمیل این پروژه بزرگ که نقش زیاید در توسعه و حل شدن ترافیک شهر تبریز دارد، تلاش می‌ کنند.

صادق نجفی با تاکید بر اینکه در حوزه شهرداری تبریز ۹۹ درصد پروژه ‌ها بومی هستند، افزود: این پروژه ها به دست پیمانکاران استان اجرا می ‌شوند.

وی سپس با اشاره به اینکه پروژه بزرگ ۷۰۰ میلیارد تومانی آیسان در تبریز اجرا می شود، گفت: پیمانکار این پروژه توانایی تامین ۵۰ درصدی نقدی و ۵۰ درصدی غیرنقدی اعتبار پروژه را دارد.

نجفی به اجرای طرح گردشگری مقبره الشعرا نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریالی است و توسط پیمانکاری خوب انجام می شود ولی چون به دلیل شرایط اقتصادی از لحاظ تأمین نقدینگی دچار مشکل هستند به آنها در جهت تقویت مالی و فنی کمک می کنیم.

شهردار تبریز سپس از اجرای هشت هزار میلیارد ریال پروژه شهری در این کلانشهر خبر داد.

ضرورت اجرای دقیق مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌ شرقی نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: عدم اجرای مصوبات این شورا باید پیگیری شود.

سیدباقر شریف ‌زاده با بیان اینکه باید مصوبات و تهاتر بدهی ‌های مالیاتی واحدهای صنعتی با اداره‌ کل امور مالیاتی استان اجرایی شود، ابراز داشت: باید مشکلات واحدهای صنعتی استان رفع شوند.

گفتنی است که بررسی پیشنهاد تسری تبصره ۳۵ اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۵ مربوط به پرداخت سود، بررسی اجرایی شدن مصوبات و تهاتر بدهی های مالیاتی واحدهای صنعتی و پرداخت جرائم بدهی های غیرجاری برای حمایت از واحدهای کوچک از موارد مورد بحث جلسه امروز این شورا در تبریز بود.

کد خبر 3834884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha