۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد:

اعطای جایزه شهید احدی به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌های بوشهر

اعطای جایزه شهید احدی به دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌های بوشهر

بوشهر- رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از اعطای تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی دانش‌آموختگان ‌برتر دانشگاه‌ها با عنوان جایزه شهید احدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد نخبگان استان بوشهر، رضا آذین با بیان اینکه بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامة تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند، افزود: دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب امتیاز لازم از فعالیت‌های نخبگانی را مطابق مقررات بنیاد به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند.

آذین افزود: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور که حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور که حداکثر شش سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته باشد می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر موفقیت‌های علمی در دانشگاه، داشتن نمره آزمون زبانِ مورد تأیید وزارت علوم، کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی،پژوهشی،‌ فنّاورانه مورد تأیید بنیاد و فعالیت نوآورانه از جمله اختراعات برگزیده را از مهم‌ترین مصادیق فعالیت‌های نخبگانی ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل و نه تنها داشتن مقاله می‌توانند از تسهیلات جایزه شهید احدی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه صرفاً دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ ارشد یا دکتری حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، اذعان نمود: متقاضیان استفاده از جایزة شهید احدی از تاریخ ۱۵ آذرماه تا ۲۵ دی ماه می‌توانند اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانه ثریا، سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان بارگذاری کنند.

آذین درخصوص تسهیلات اعطایی به مشمولان گفت: معرفی دانش‌آموخته برتر برای پذیرشِ بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور و اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان برای سال اول دوره دکتری تخصصی از جمله تسهیلاتی است که به برگزیدگان اعطا می‌شود.

وی از همه دانشجویان دانشگاه‌های استان که شرایط استفاده از تسهیلات شهید احدی را دارند درخواست نمود از تاریخ ۱۵ آذرماه با مراجعه به سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به آدرس soraya.bmn.ir برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر 3839447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha