۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

طبق نظرسنجی ها؛

«والس» شانسی برای ریاست جمهوری فرانسه ندارد

«والس» شانسی برای ریاست جمهوری فرانسه ندارد

نظرسنجی ها نشان می دهد که حتی با وجود نامزدی والس، هیچ کدام از نمایندگان حزب «سوسیالیست» فرانسه شانسی برای حضور در دور نهایی رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۷ ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی که امروز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که «مانوئل والس» نخست وزیر سابق فرانسه که این هفته با هدف نامزدی حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ از سمت خود استعفا داد، از حمایت مردمی برای ورود به دور دوم رقابت ها که در ۲۳ آوریل سال آینده میلادی برگزار می شود، برخوردار نخواهد شد.

بنابر نظرسنجی مرکز «بی وی اِی- سِیلزفورس»، حتی اگر والس در رقابت درون حزبی ماه ژانویه موفق به کسب عنوان نامزد نهایی سوسیالیست ها شود، در دور نخست رقابت ریاست جمهوری که در ماه میلادی می برگزار می شود، تنها ۱۳ درصد از آراء مردمی را به خود اختصاص می دهد که این رقم برای ورود وی به دور دوم کافی نیست.

حتی اگر رقابت وی به زور آزمایی با «ژان لوک ملانشون» دیگر نامزد سوسیالیست خلاصه می شد و «امانوئل مکرون» رقیب سوم، پا به گود مبارزه نمی گذاشت؛ والس باز هم تنها قادر به جذب ۲۱ درصد از آراء مردمی بود که این رقم هم برای ورود او به دور دوم کفایت نمی کند.

به این ترتیب، هیچ یک از سه نامزد اصلی حزب چپ، شانسی برای حضور در دور نهایی رقابت ندارند.

این در حالی است که انتظار می رود از میان همه رقبای حاضر در دور نخست انتخابات، «فرانسوا فیون» از حزب راست میانه و «مارین لوپن» از حزب افراطی «جبهه ملی» به دور دوم راه یابند حال آنکه طبق پیش بینی ها نتیجه نهایی احتمالا با نسبت ۶۷ به ۳۳ درصد به نفع فیون تمام می شود.

کد خبر 3843488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha