۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲

مدیر حوزه علمیه قزوین:

روحانیون نقش تاثیرگذاری در هدایت دینی جامعه دارند

روحانیون نقش تاثیرگذاری در هدایت دینی جامعه دارند

قزوین- مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: روحانیون و طلاب مسئولیت بسیار سنگینی در جامعه برای تحقق اهداف نظام اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد به نقش تاثیر گذار خانواده طلاب و روحانیون در جامعه را با اهمیت دانست و گفت:  مادران وهمسران نقش اصلی در تربیت و موفقیت فرزندان برعهده دارند که در این میان نقش مادران و همسران طلاب و روحانیون با توجه به شرایط زندگی و نحوه اداره خانواده، نقشی مهم و تاثیرگذار است که  باید قدردان زحمات آنان باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اگر فداکاری و همکاری همسران طلاب و روحانیون نباشد، روحانیت به اهداف خود نمی رسد.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب مسئولیت بسیار سنگینی در جامعه برای تحقق اهداف نظام اسلامی دارند.

وی افزود: حضور طلاب به عنوان هادیان دینی و مذهبی مورد توجه است و در این ارتباط باید رسالت سنگین خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به نقش مهم حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه همواره و در طول تاریخ، کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان روحانی  امام زمان (عج) بوده که  به عنوان وارثان پیامبران، در راه اعتلای دین خدا و گسترش پیام آسمانی اسلام کوشیده اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به پیوند ناگسستنی بین مردم وروحانیت اشاره و اظهار کرد: دلیل اینکه مردم روحانیت را دوست دارند و آن‌ها را قبول دارند این است که زندگی آنها در سطح بسیاری از افراد نیازمند جامعه است و همچنین ارتباط بیشتری با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان دارند.

در پایان این مراسم ازفرزندان ممتاز روحانیون و طلاب حوزه علمیه قزوین تجلیل شد.

کد خبر 3857073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha