۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

سال خوب سینما در فرانسه/ فرانسوی‌ها برای سینما پول خرج می‌کنند

سال خوب سینما در فرانسه/ فرانسوی‌ها برای سینما پول خرج می‌کنند

باکس آفیس فرانسه به مدد فیلم‌های هالیوودی و محصولات خوب داخلی در سال ۲۰۱۶ سالی پررونق را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بازار سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۶ دومین سال پررونق خود را در نیم قرن اخیر تجربه کرد و مرکز بررسی‌های این کشور با اعلام این خبر گزارش فروش این سال را اعلام کرد. این گزارش با بررسی همه فیلم‌ها از هر ملیتی که در این کشور روی پرده رفته به دست‌آمده و نشان دهنده تماشاچی ۲۱۳ میلیون نفری است که ۳.۶ درصد بالاتر از ۲۰۱۵ و کمی پایین‌تر از شمار ۲۱۷ میلیون نفری مربوط به سال ۲۰۱۱ است.

هنوز برای آمار فروش رقمی ارایه نشده که طبق سنت هر سال در ماه می منتشر خواهد شد، اما پیش‌بینی فروش ۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد دلاری برای باکس آفیس سال ۲۰۱۶ این کشور شده است.   

این آمار در دیگر بازارهای اروپایی نیز تکرار شده و دیگر کشورهای اروپایی نیز در سال ۲۰۱۶ شاهد رشد فروش خود بوده‌اند.  این در حالی است که از فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان ۷»، «مینیون‌ها» و «ژوراسیک پارک» ۲۰۱۵ در سال ۲۰۱۶ خبری نبود. با این حال ترکیبی از فیلم‌های قوی هالیوودی و ساخت فیلم‌ها موفق کمدی فرانسوی موجب فروش درخشان سینمای این کشور شد.

بر مبنای یک وب‌سایت فرانسوی ۵ فیلم از ۱۰ فیلم اول باکس آفیس در فرانسه شامل انیمیشن‌های هالیودی بوده که «زوتوپیا» در راس آن قرار داشت. این فیلم در فرانسه با نام «زوتوپی» اکران شد و ۴.۸ میلیون بلیت فروخت و حدود ۳۵ میلون دلار فروش کرد. این فیلم در راس باکس آفیس فرانسه در سال ۲۰۱۶ جای گرفت. «موآنا» دیگر محصول دیزنی که در فرانسه با نام «ویانا» اکران شد نیز در مکان سوم جای گرفت. فیلمی از استودیو پاته فرانسه با عنوان «خانواده توشه ۲» درباره یک خانواده فرانسوی که در این قسمت به آمریکا می‌روند در مکان دوم باکس آفیس فرانسه جای گرفت و ۴.۶ میلیون بلیت در یک سال فروخت.

«جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» ساخته دیوید هیمن به توزیع کنندگی کمپانی برادران وارنر نیز در مکان هشتم فرانسه جای گرفت. «بچه بریجیت جونز» نیز در مکان ۲۵ جای گرفت. «حالا منو می‌بینی ۲» و «وفادار» دیگر فیلم‌هایی بودند که در ۳۰ فیلم اول باکس آفیس فرانسه جای گرفتند. «هشت نفرت‌انگیز» ساخته کوئنتین تارانتینو نیز ۱.۷ میلیون نفر مخاطب داشت.

موفق‌ترین فیلم هنری «جایگزین نشدنی» ساخته توماس لیتی بود که درامی درباره حرفه پزشکی است و ۱.۵ میلیون بلیت فروخت و بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش کرد.

فرانسه با ۲۱۳ میلیون تماشاچی سینما یکی از بیشترین سینماروها را در اروپا به خود اختصاص داده و ششمین بازار بزرگ جهان از نظر فروش تعداد بلیت است. گرچه بریتانیا از نظر رقمی با فروش ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ از جایگاه بالاتری برخوردار شد اما شمار بلیت‌های فروخته شده آن که ۱۷۲ میلیون قطعه در سال ۲۰۱۵ بود، از فرانسه پایین‌تر بود.

این رکورد تاریخی نشان دهنده ارزش سینما برای فرانسوی‌هاست و یک بار دیگر نشان می‌دهد مردم فرانسه چقدر به کالاهای فرهنگی اهمیت می‌دهند.   

کد خبر 3865273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha