۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸

به‌صورت خانه به خانه؛

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان بوشهر انجام شد

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان بوشهر انجام شد

بوشهر - مسئول واحد پیشگیری مرکز بهداشت بوشهر گفت: بیش از هزار کودک زیر ۵ سال به‌صورت خانه به خانه در طرح واکسیناسیون فلج اطفال واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر،  زهره زمانیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال با مشارکت ۲۵ تیم بهداشتی به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور انجام گرفت که کودکان زیر ۵ سال همراه مادر در زندان، جمعیت ساکن در اردوگاه‌ها و عشایر و کودکان زیر ۵ سال مهاجر خارجی در نقاطی از شهرستان انجام شد.

وی در رابطه با اهداف این طرح اضافه کرد: آموزش به عموم در زمینه فواید واکسیناسیون فلج اطفال، دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجر خارجی، متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در مناطق مختلف و گزارش فوری فلج ناگهانی از اهداف این طرح کشوری است.

زمانیان افزود: فلج اطفال یک بیماری مسری است که با توجه به هم‌جواری کشور جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان و عراق احتمال خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال به کشورمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی به‌صورت خانه به خانه برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال صورت گرفته و در آستانه ریشه‌کنی این بیماری مسری است.

مسئول واحد پیشگیری مرکز بهداشت بوشهر ادامه داد: امیدواریم با بسیج تمامی نیروها و هماهنگی‌های برون بخشی و درون بخشی،  شاهد دستیابی به پوشش حداکثری این برنامه باشیم.

کد خبر 3883133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha