۱۱ مهر ۱۳۸۵، ۱۹:۲۹

"چگونه داستان را به فيلمنامه تبديل كنيم" منتشر شد

"چگونه داستان را به فيلمنامه تبديل كنيم" منتشر شد

كتاب "چگونه داستان را به فيلمنامه تبديل كنيم" به همراه فيلمنامه "آب‌نبات قرمز" به نويسندگي محسن دامادي از سوي كتاب باران وارد بازار كتاب شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، نويسنده در بخش نخست كتاب خود كه حدود يك سوم حجم آن را به خود اختصاص داده تحت عنوان پيش‌درآمد راههاي تبديل داستان به فيلمنامه را با ذكر مثال هايي از ادبيات غني ايران زمين در چند گام توضيح داده است. در اين بخش دامادي به اهميت فيلمنامه در سينما مي پردازد و بر اين باور است كه تمام اجزاء فيلم از جمله تدوين، صدا، انتخاب بازيگران و كارگرداني و ميزانسن و دكوپاژ بر اساس فيلمنامه شكل مي گيرد.

اما بخش دوم كتاب به متن كامل فيلمنامه "آب نبات قرمز" اختصاص دارد كه در هفت فصل + خانه آخر داستان را براي مخاطبان روايت مي كند. محسن دامادي از جمله فيلمنامه نويسان باسابقه و موفق سينماي ايران است كه آثاري چون"آپارتمان شماره 13" و "از صميم قلب" و "شيخ بهايي" را در كارنامه دارد. وي در عرصه كارگرداني نيز تا به حال چند فيلم ساخته است.

كتاب "چگونه داستان را به فيلمنامه تبديل كنيم" به همراه فيلمنامه "آب‌نبات قرمز" براي نخستين بار در تابستان 85 در شمارگان 1500 نسخه و قيمت هزار تومان از سوي كتاب باران روانه كتابفروشي ها شد. دامادي در عرصه كتاب سه مجموعه داستان، دو پژوهش و يك فيلمنامه را هم به نام خود ثبت كرده است.

کد خبر 388379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha