۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶

بیانیه جمعیت ایثارگران به مناسبت دهه فجر؛

انقلاب اسلامی «ما نمی توانیم» را به «ما می توانیم» تبدیل کرد

انقلاب اسلامی «ما نمی توانیم» را به «ما می توانیم» تبدیل کرد

جمعیت ایثارگران در بیانیه ای به مناسبت دهه فجر تاکید کرد: انقلاب اسلامی انسداد را در ایران شکست و شعار «ما نمی توانیم» را به شعار «ما می توانیم» تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه فجر و در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، فرصتی است تا دستاوردهای این انقلاب بزرگ مورد ارزیابی قرار گیرد. انقلابی که بدون اغراق می‌توان بزرگ‌ترین پدیده قرن از آن یاد کرد. فرهنگ ایثار و شهادت باعث پیروزی های مستمر در انقلاب و خصوصا دوران دفاع مقدس شد و رزمندگان اسلام با روحیه ای شهادت طلبانه با ایثار جان خود در جنگ علیه دشمن پیروز شدند. مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، احیاء اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ ایثار و شهادت است.

انقلاب اسلامی انسداد را در ایران شکست و هویت اسلامی و ایرانی را به ملت ایران برگرداند و باعث خودباوری، اعتماد به نفس ملی و احساس توانمندی شد و شعار «ما نمی توانیم» را به شعار «ما می توانیم» تبدیل کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحقق آرمان های تاریخی ملت ایران مبتنی بر جبران عقب ماندگی های علمی بودیم و امروز ایران با دستاوردهای بزرگی که در زمینه های علمی، فنی، پزشکی و هسته ای به دست آورده است در مسیر پیشرفت گام برمی دارد.

امروزه نیز شاهد پیشرفت های منطقه ای و جهانی ایران بودیم به اذعان ناظران سیاسی در اواخر دهه سوم انقلاب، ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه به یک قدرت تعیین کننده تبدیل شده است. یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی این است که اسلام سیاسی به عنوان گفتمان غالب در دنیای اسلام مطرح و لیبرالیسم و سکولاریسم را به چالش طلبیده است. کسانی که حاکمیت بلامنازع لیبرال دموکراسی را مطرح می کردند، امروز به قول سکولاریسم و گسترش گفتمان اسلامی سیاسی اذعان می کنند و به نظر می رسد برخلاف نظریه پایان تاریخ فوکویاما که معتقد بود لیبرال دموکراسی بر جهان حاکم می شود شاهد افول مقبولیت لیبرال دموکراسی و گرایش ملت ها به معنویت و بازگشت به دین و وحی الهی هستیم. یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این بود که توانست سریعا رشد کرده و نیازهای خود را تامین و آفت ها، آسیب ها و موانع را رفع کند.

تا به امروز با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری خلف صالح حضرت امام (ره) گام‌های استوار و بلندی برای تحقق مبانی و اصول قانون اساسی برداشته شده است و با ایجاد ساختارهای مناسب، کارکردهای مردم سالاری دینی، سرمایه اجتماعی، مهندسی فرهنگی و توسعه اقتصادی عدالت محور مورد جهت‌گیری‌های کلان نظام بوده است که می‌تواند دستاوردهای حاصله تجربه و شاخص برای اثبات کارآمدی مدل حکمرانی خوب از نگاه امام راحل (ره) باشد.

در دهه چهارم انقلاب اسلامی می‌توان ادعا کرد که در حوزه استقلال سیاسی موفق بوده‌ایم و می‌توان گفت که گام اول را تقریباً با قدرت برداشته و به استقلال سیاسی دست پیدا کرده‌ایم.نبود استقلال سیاسی پیش از انقلاب به خصوص در دوره پهلوی‌ها برای ملت ایران نتایج و خاطرات تلخی را به بار آورد. شاهانی که توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها انتخاب و تصمیمات شان را نیز از آنها دریافت می‌کردند. یک نمونه بسیار رقت‌بار برای ملت مسلمان ایران، جنگ اعراب و رژیم اشغالگر  قدس و طرفداری رژیم ایران از دولت غاصب صهیونیستی است. جدا شدن استان بحرین از ایران و برخورد سخیف پهلوی دوم با این موضوع و اقدام مجلس دست نشانده‌اش یکی دیگر از این نمونه‌هاست.

این در حالی است که‌ با بررسی تحولات منطقه و جهان در دهه اخیر می‌توان این ارزیابی را داشت که ایران از حیث شاخص استقلال سیاسی جزو ۱۰ کشور اول دنیاست زیرا ایران از معدود کشورهایی است که مطلقاً کشور دیگری در تصمیم گیری سیاسی آن تأثیرگذار نیست. شاید پنج کشور دارای حق وتو و کشور آلمان که اتفاقاً در برابر ایران به مذاکرات هسته‌ای پرداختند، از جمله معدود کشورهایی هستند که می‌توان آنها را واجد شرایط استقلال کامل سیاسی دانست. در مورد منطقه غرب آسیا که با قطعیت بالاتری می‌توان گفت ایران تنها کشوری است که سیاست و برنامه‌هایش را خود در پایتختش تعیین می‌کند. کشورهایی مانند عربستان و ترکیه به عنوان رقبای منطقه‌ای نیز این میزان از استقلال سیاسی ایران را ندارند تا بتوانند کاملاً براساس منافع سیاسی خود تصمیم‌گیری کنند و فشار قدرت‌های بزرگ آنها را وادار به انجام مأموریت‌هایی در منطقه می‌کند که به روشنی نه تنها ارتباطی با منافع ملی کشورشان ندارد بلکه گاهی در جهت عکس آن نیز بوده است. یک نمونه بسیار روشن آن اقدام دولت عربستان در افزایش فروش نفت برای کاهش قیمت جهانی آن بود.

باید قدر شرایط امروز ایران اسلامی را بدانیم زیرا بسیاری از کشورهای جهان در حسرت استقلال و عزتی هستند که ایران اسلامی دارد. استقلال کشور ما واقعی است و تصمیمات کشور توسط مردم و مسوولان کشور گرفته می شود و آقا بالا سر نداریم در حالیکه بیشتر کشورهای جهان آقا بالاسری دارند که تصمیمات را به آنها دیکته کند. قیام کشورهای عربی یا بیداری اسلامی نیز به همین خاطر است و آنها نیز به دنبال عزت و استقلال هستند. روحیه اعتماد به نفس و خودباوری از دیگر دستاوردهای انقلاباسلامی ایران می باشد مردم هویت ملی و دینی خود را پس از انقلاب اسلامی پیدا کردند و امروز ایرانی خودش را باور دارد و در نتیجه شاهد پیشرفتهای بزرگی در کشور هستیم. اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان مثال زدنی است و امروز ایران در معادلات سیاسی جهان اثر گذار است. توفیقات و پیشرفت کشور در همه عرصه ها، مرهون انقلاب اسلامی است.
 
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اعلام می دارد همراه با خیل عظیم ملت ایران در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن سال جاری نیز حضور خواهد یافت. امیدواریم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۵ نیز برگ زرینی در تاریخ ملت ایران باشد و دشمنان ملت ایران مجددا پاسخ مناسبی دریافت کنند.

کد خبر 3901329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha