۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۱۹

فعالان گروههای اقلیت انگلیس هشدار دادند؛

برگزیت آتش جنایات نژادپرستانه را شعله ور می کند

برگزیت آتش جنایات نژادپرستانه را شعله ور می کند

فعالان گروههای اقلیت در انگلیس احتمال می دهند با اجرایی شدن روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، آتش جنایات نژادپرستانه در این کشور شعله ور شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، در حالی که یک ماه بیشتر تا کلید خوردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اجرایی می کند باقی نمانده است، نیروهای پلیس در این کشور در حال جمع آوری اطلاعات برای شناسایی گروههای اجتماعی آسیب پذیر به منظور حمایت از آنها در مقابل حملات احتمالی هستند.

از زمانی که همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا یا برگزیت در ماه ژوئن ۲۰۱۶ انجام شد و اکثریت مردم انگلیس به این گزینه رأی مثبت دادند، آمار حملات نژادپرستانه به گروههای اقلیت نژادی یا مذهبی یا آتش زدن مکانهای گردهمایی آنها در این کشور آشکارا روندی صعودی داشته است.

نمایندگان گروههای اقلیت هشدار داده اند که پس از آغاز مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در بروکسل، موج جدیدی از بیگانه هراسی، انگلیس را در بر خواهد گرفت. «ربکا هیلسنراث»، رئیس کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس در این رابطه گفت که بسیار نگران است پس از آغاز مذاکرات انگلیس با اتحادیه، شهروندان اقلیت اهل اتحادیه اروپا (نظیر اتباع اروپای شرقی) نیز با عکس العمل شدید نژادپرستان انگلیسی مواجه شوند.

پلیس انگلیس در واکنش به این نگرانیها اعلام کرد در حال جمع آوری اطلاعات برای شناسایی قربانیان احتمالی نژادپرستی و بیگانه ستیزی است. یکی از سخنگویان پلیس گفت طی چند سال گذشته، جرائم مربوط به نفرت از خارجی ها و گروههای اقلیت افزایش چشمگیری داشته و فعال شدن ماده ۵۰ پیمان لیسبون می تواند باعث افزایش این آمار شود.

وی افزود: ما می خواهیم گروههای آسیب پذیر بدانند که این نوع جنایات را تحمل نخواهیم کرد و از آنها می خواهیم که این موارد را به پلیس گزارش کنند.

کد خبر 3904521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha