۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۵۶

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

میناب امروز نمونه بارز فعالیت های نادرست در بعد آب و خاک است

میناب امروز نمونه بارز فعالیت های نادرست در بعد آب و خاک است

بندرعباس - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر بدون توجه به مدیریت زیست محیطی رفتار کنیم بدون شک در آینده سرنوشت میناب در انتظار سایر شهرها و مناطق نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار دوشنبه شب در نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان بیان داشت: طبق گزارشات واصله موضوعات محیط زیستی هرمزگان به صورت فراملی در دست پیگیری است.

ابتکار  عنوان کرد: تلاش های خوبی در استان های کشور از جمله هرمزگان در دست پیگیری است و طبق گزارشات واصله موضوعات محیط زیستی هرمزگان به صورت فراملی در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه فعالیت های زیست محیطی در کشور افزایش یافته است، افزود: با تمامی چالش های موجود شاهد آن هستیم که امور به طور نسبی در حال پیشبرد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تمامی فعالیت ها باید متناسب با آمایش سرزمینی و ارزیابی ها صورت گیرد، تصریح کرد: بارگذاری جمعیتی و ایجاد زیرساخت ها در سواحل شرقی استان هرمزگان حتما با تبعاتی روبرو خواهد بود و از این رو باید در قدم نخست ظرفیت زیستی را احصاء و سپس متناسب با بخش های مختلف اقدام به توسعه کرد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما در محیط زیست رشد اقتصادی ۸ درصد را قبول داریم اما می گوییم باید اقتصاد سبز در اولویت امور باشد و بدون این مهم نمی توان پایداری اقتصادی را خواستار بود.

وی با بیان اینکه میناب امروز نمونه بارز فعالیت های نادرست در بعد آب و خاک است، گفت: اگر بدون توجه به مدیریت زیست محیطی رفتار کنیم بدون شک در آینده سرنوشت میناب در انتظار سایر شهرها و مناطق نیز خواهد بود.

ابتکار اظهار داشت: این وظیفه ذاتی مدیران است که شاخص های زیست محیطی را در راس تمامی برنامه ها قرار دهند تا از این مسیر بتوانیم به توسعه پایدار برسیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوای ۳۵ میلیون نفر در شهرهای کشور سه سال است که برنامه های متمرکز اجرا کرده ایم، افزود: مرگ و میر بر اثر تبعات آلودگی هوا به طور محسوسی در گزارشات علوم پزشکی کاهش یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه دوره اقتصاد خطی به سر آمده و امروز اروپا به سمت اقتصاد مدور خیز برداشته است، گفت: باید برای تمامی پسماندها برنامه داشته باشیم کما اینکه اروپا نیز طبق برنامه های توسعه ، ۲۵ درصد از اقتصاد خود را از طریق بازیافت مواد مدیریت خواهد کرد.

کد خبر 3906566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha