۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۵۷

هفته بیست و سوم لیگ برتر؛

انگیزه‌های احیا شده تراکتورمقابل سایپا/صبا دراندیشه خم کردن فولاد

انگیزه‌های احیا شده تراکتورمقابل سایپا/صبا دراندیشه خم کردن فولاد

چرخ لیگ برتر با یک وقفه دو هفته‌ای که به دلیل حضور چهار تیم کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شده بود از امروز به گردش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و سوم لیگ برتر از امروز جمعه با انجام ۴ بازی آغاز می‌شود که در حساس ترین این بازی‌ها سایپا در تبریز با تراکتورسازی دیدار می‌کند. همچنین گسترش دیگر تیم تبریزی این مسابقات در مشهد به دیدار پدیده می‌رود، فولاد در قم میهمان صبا است و صنعت نفت در آبادان از پیکان پذیرایی می‌کند.

* پدیده - گسترش فولاد تبریز؛ همکاران دیروز و رقیبان امروز
دیدار تیم‌های هفتم و دوازدهم جدول به خودی خود نمی‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد مگر آن که سرمربیان این تیم یک وجه اشتراک قدیمی با هم داشته باشند. آنقدر قدیمی که شاید از یادها رفته باشد.

تیم تبریزی گسترش و مشهدی پدیده در حالی به مصاف هم می‌روند که فراز کمالوند و رضا مهاجری سرمربیان دو تیم، روزگاری هر دو دستیاران فیروز کریمی بوده و در کنار هم در یک کادر فنی کار می‌کردند. وجه اشتراک دیگر این دو مربی در این است که هر دو در مقاطعی از کارشان هدایت تیم شیرین فراز در کرمانشاه را در نقش سرمربی برعهده  داشتند.

هرچقدر مربیان دو تیم با هم وجه تشابه دارند، دو تیم با یکدیگر وجه تمایز دارند. گسترش میهمان، فصلی عاری از حاشیه و مشکلات مالی و مدیریتی را سپری می‌کند و شرایط در این تیم بسیار روتین و ایده آل است و مدیریت باشگاه بستر مناسبی را برای گرفتن نتیجه در این تیم فراهم کرده است. اما بر خلاف گسترش، میزبان مشهدی فصلی پر تلاطم را سپری کرد و حتی در دو مقطع رضا مهاجری از سرمربیگری این تیم عزل شد که البته در نهایت مالکان اصلی باشگاه با وتو کردن تصمیمات مدیریتی، مهاجری را مجددا ابقا کردند.

پدیده‌ای‌ها خیلی خطر سقوط را ا حساس نمی‌کنند. آنها تنها به دنبال پررنگ کردن حاشیه  امنیت بقای خود در لیگ برتر هستند و به جز این انگیزه بیشتری برای پیروزی در این بازی خانگی ندارند. اما گسترشی‌ها جسورانه تر برای به آغوش کشیدن امتیازات کامل بازی تلاش می‌کنند. هرچند شاید آنها هم امید زیادی به کسب سهمیه آسیایی نداشته باشند، اما بهرحال از آنجایی که جایگاه این تیم در جدول روی مبلغ قرارداد خیلی از اعضای این تیم تاثیر دارد، یک پله بالاتر ایستادن هم خودش یک پله است.

* تراکتورسازی - سایپا؛ انگیزه های بازگشته به تراکتوری ها
بعد از آن شوک عجیبی که در آستانه دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس به این تیم وارد شد و در نهایت تراکتوری ها یک شکست سنگین در آن بازی را پذیرفتند، مدیریت، کادر فنی و حتی بازیکنان تا حدود زیادی با شرایط جدید کنار آمده و خود را با این شرایط تطبیق دادند. با توجه به کم شدن فاصله ۹ امتیازی این تیم با صدر جدول انگیزه‌های از بین رفته به شاگردان قلعه نویی بازگشته است. 

شاگردان فرکی هم به لطف چند پیروزی پشت سر هم از انتهای جدول فاصله گرفته و حال خود را در حاشیه امنیت می‌بینند. اما نزدیکی امتیازات در پایین جدول نمی‌تواند تضمین کننده این موضوع باشد که آنها از الان بقای خود در لیگ برتر را قطعی بدانند.

سایپا بعد از این بازی در بهترین شرایط بیشتر از دو پله صعود نخواهد کرد و ممکن است به رده نهم جدول صعود کند. اما این بازی با هر نتیجه‌ای به پایان برسد، تراکتورسازی از مکان دوم جدول جابجا نخواهد شد.

* صبای قم - فولاد؛ صبا به دنبال پنجمین پیروزی
شاگردان صمد مرفاوی که بعد از تقویت شدن در نیم فصل دوم نتایجی به مراتب بهتر از نیم فصل اول گرفت تا جایی که از قعر جدول جدا شد، در مقابل فولاد به دنبال این هست تا پننجمین پیروزی خانگی‌اش را هم به دست آورد. 

صبایی‌ها در نیم فصل دوم چند بازیکنن به جمع نفرات خود اضافه کردند که این بازیکنان در روند رو به جلوی این تیم تاثیر داشتند. محسن فروزان شاید تاثیرگذار ترین بازیکن صبا بود که با کلین شیت‌های پی‌درپی‌اش از ارکان موفقیت این تیم محسوب می‌شود. همچنین حنیف عمران زاده و میثم مجیدی دو استقلالی سابق دیگر هم به این تیم اضافه شدند تا حالا صبا دیگر آن تیم گذشته قهر با پیروزی نباشد.

صبایی‌ها برای آن که به طور کامل از قعر جدول جدا شوند، باید از این بازی خانگی امتیازات کامل بگیرند. در این صورت آنها حتی می‌توانند امیدوار باشند که تحت شرایطی به رده دوازدهم جدول هم صعود کنند. 

فولاد با ۲۸ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و در هر صورتی تنها یکی دو پله بالا یا پایین می‌شود. 

* صنعت نفت - پیکان؛ امان از بازی های خانگی
آیا می‌دانید صنعت نفت در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر یکی از ضعیف ترین عملکرد ها را در بازی‌های خانگی‌اش دارد و اگر قرار باشد جدولی فرضی و تنها برای بازی های خانگی ترسیم شود، تنها سه تیم سیاه جامگان، پدیده و ماشین سازی در این جدول از صنعت نفت ضعیف تر هستند؟

معلوم نیست چرا این تیم درست در آنجایی که باید بهتر عمل کند و نتیجه بگیرد، ضعیف‌تر می‌شود. حالا این تیم باید مقابل تیمی بازی کند که نشان داده در بازی های خارج از خانه هم چندان تیم دست و پا بسته ای نبوده. 

پیکانی‌ها تاکنون خارج از خانه ۳ بار طعم پیروزی را چشیده‌اند و در صددند تا با استفاده از ضعف نفتی‌ها در خانه به چهارمین پیروزی خارج از خانه نهمین پیروزی فصل خود دست پیدا کنند. پیکان علیرغم فاصله گرفتن از کورس بالای جدول، هنوز به کسب سهمیه آسیایی امیدوار است.

باید دید رقابت جلالی و کریمی، دو مربی کهنه کار کشورمان چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت و سرانجام امتیازات این بازی چطور و چگونه تقسیم خواهد شد. 

کد خبر 3921575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha