۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

اخبار پلیس/

دستگیری سارق، عامل هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در کرمانشاه

دستگیری سارق، عامل هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری شخصی که با سرقت گوشی همسر برادر خود اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از اطلاعات موجود وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد؛ پس از سرقت تلفن همراه وی، متاسفانه شخص ناشناسی در حال استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی نصب شده بر روی گوشی است و با ارسال پیام های غیراخلاقی به مخاطبان، سبب بدنام کردن وی در بین اقوام و دوستان شده  است، لذا رسیدگی به پرونده در دست. ر کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: ماموران با انجام بررسی های فنی و تحقیقات لازم، فردی را در این زمینه شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی، متهم را که برادر شوهر شاکیه بود، دستگیر و به این پلیس منتقل کردند.

وی در ادامه  ضمن بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه ارتکابی اقرار کرده است، از هموطنان خواست حتماً بر روی گوشی و شبکه های اجتماعی خود رمز ایمن قرار داده و این رمز را در اختیار افراد غیر به هیچ عنوان قرار ندهند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

کشف بیش از ۱۶ هزارعدد مواد محترقه در کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه خبر داد.

سرهنگ حسین براری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "کنگاور" با هدف پیشگیری از حوادث ناگوار و آسیب های جسمی، روحی و روانی استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق، طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه را با محوریت برخورد با تهیه و توزیع کنندگان این مواد اجرا کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرای این طرح منطقه ای افزود: در اجرای این طرح ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک و قاچاق کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور در خاتمه والدین را بر نظارت و کنترل بیشتر فرزندان با هدف پیشگیری از آسیب ها و حوادث ناشی از استفاده مواد محترقه دعوت کرد و گفت: تلفن ۱۱۰ پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با فعالیت قاچاقچیان مواد محترقه است.

کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کاهش ۲۲ درصدی وقوع انواع سرقت در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: پلیس شهرستان با کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقتها طی ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رویکرد جامعه محوری، انجام اقدامات انتظامی و تشدید کنترل بر نقاط جرم خیز گام های اساسی در کنترل سرقت ها برداشت.

وی افزود: طی مدت مذکور سرقت مغازه ۱۷ درصد، منزل ۶۳ درصد، موتورسیکلت ۱۴ درصد، داخل خودرو ۱۹ درصد، قطعات خودرو ۴۴ درصد و سایر سرقتها ۱۵ درصد کاهش وقوع داشته اند، همچنین کشفیات سرقت خودرو ۲۵ درصد، اماکن خصوصی ۱۰۰، اماکن عمومی ۱۰۰ درصد، قطعات داخل خودرو ۱۳ درصد و احشام ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سرهنگ سرتیپ نیا این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده های پلیس پیشگیری دانست و گفت: مشارکت شهروندان و سایر نهادها با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است.

رشد ۳۴۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرستان جوانرود

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود از رشد ۳۴۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.

سرهنگ "داریوش محمدی" گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، انتظامی شهرستان جوانرود با اقدامات اطلاعاتی و هدایت واحدهای تخصصی و یگان‌های اجرایی، موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشت.

وی افزود: طی ۱۱ ماه سال جاری کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۴۸ درصد رشد داشته و البسه، گوشی تلفن همراه، کالای دخانی و ... بیشترین اقلام کشف شده است.

سرهنگ محمدی در ادامه بیان داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی واحدهای گشتی و اقدامات پیشگیرانه این انتظامی، در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان وقوع سرقت ۲۵ درصد کاهش و همچنین کشف انواع سرقت‌ها ۳۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی و مثبت ارزیابی کردن اقدامات مجموعه انتظامی در راستای کشف کالای قاچاق و کاهش سرقت گفت: مبارزه با پدیده شوم کالای قاچاق یکی از اولویت‌های مهم انتظامی محسوب می‌شود و پلیس در جهت حمایت از اقتصاد ملی و تولیدکنندگان داخلی لحظه‌ای در این مسیر درنگ نخواهد کرد.

کد خبر 3922900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha