۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد:

برپایی ایستگاه‌های«مشاوره وقف»به ترویج وقف‌های مشارکتی کمک می کند

برپایی ایستگاه‌های«مشاوره وقف»به ترویج وقف‌های مشارکتی کمک می کند

همدان - مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طی ایام نوروز ایستگاه‌های«مشاوره وقف» با هدف ترویج و تبلیغ وقف‌های مشارکتی در بقاع متبرکه کشور دایر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی ظهر سه شنبه در دوره آموزشی ویژه مجریان طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان که با حضور اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد، مدیران فرهنگی و قرآنی و خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان همدان در حسینیه سیدالشهدا(ع) آرامستان شهر همدان برگزار شد، گفت: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فضای روحی و روانی جامعه را به سمت صحیح هدایت می کند.

وی به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در بالا بردن سطح آرامش معنوی جامعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیداری با مسئولان سازمان اوقاف کشور، فرمودند «امامزادگان ذخایر معنوی جامعه هستند» که این سخن والای ایشان به جایگاه و اهمیت بقاع متبرکه در سطح کشور اشاره دارد و باید به این مهم توجه کرد.

بازدید ۵۴ میلیون نفر بار از بقاع متبرکه طی ایام تعطیلات نوروز امسال

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری طی چندسال اخیر در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته ۵۴ میلیون نفربار از بقاع متبرکه در ایام تعطیلات نوروز بازدید کردند.

وی افزود: در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری مشارکت و دعوت از اقشار مختلف به خصوص قشر جوانان و نوجوان لازم است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برگزاری طرح ملی «آرامش بهاری» در راستای عمل به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است، گفت: ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی و بهره‌برداری معنوی از فضای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در سراسر کشور است.

حجت الاسلام موسوی متقی به تکریم و جایگاه والای امام‌زادگان نزد مراجع تقلید، علمای دینی و آحاد مردم کشور اشاره کرد و با تاکید بر غبارروبی و فضاسازی و تبلیغات محیطی در بقاع متبرکه سراسر کشور طی ایام نوروز گفت: پوشیدن لباس متحدالشکل خادمین آستان‌های مقدس، پاکیزگی و آراستگی محیطی در بقاع متبرکه و هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله نیروی انتظامی و اورژانس و هلال احمر برای حضور در این اماکن به منظور بالا بردن ضریب امنیتی و خدمات‌رسانی مطلوب به زائران از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز خواهد بود.

برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره اینکه یکی از برنامه‌های ویژه طرح «آرامش بهاری» برگزاری خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه است، افزود: خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان علوم دینی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: طی ایام نوروز ایستگاه‌های «مشاوره وقف» با هدف ترویج و تبلیغ وقف‌های مشارکتی در بقاع متبرکه کشور دایر می شود.

حجت الاسلام موسوی متقی با بیان اینکه تبلیغات محیطی در زمینه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در سطح امامزادگان و اماکن مذهبی به صورت تخصصی و ویژه طی ایام نوروز انجام خواهد شد، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب در سطح بقاع متبرکه است.

کد خبر 3925886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha