۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

مدیر کل میراث فرهنگی کرمان خبر داد:

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۳روستای هدف گردشگری کرمان

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۳روستای هدف گردشگری کرمان

کرمان - مدیر کل میراث فرهنگی کرمان از اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در سه روستای هدف گردشگری میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی در جلسه توجیهی طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای هدف گردشگری کشور که با حضور مدیران و معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و کارشناسان اعزامی از سوی سازمان
 میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، گفت: به جزء سه روستای میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم، روستاهای مستعد دیگری جهت قرار گرفتن در طرح ضربتی تولید و اشتغال وجود دارند.

وی با انتقاد از عدم مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در انتخاب روستاهای منتخب طرح ضربتی تولید و اشتغال بیان کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است که ۲۳ شهرستان دارد اما متاسفانه در طرح ضربتی  تولید و اشتغال در ۷۳ روستای هدف گردشگری کشور تنها سه روستا سهم این استان است.

وفایی با اشاره به وجود ۴۱ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱روستای هدف گردشگری در استان کرمان، افزود: این ۱۱ روستای هدف گردشگری دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی هستند و زمینه لازم برای ایجاد اشتغال را دارا هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این اقامتگاهها توانسته اند به طور مستقیم برای بیش از ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کنند.

وفایی با اشاره به اینکه صنایع دستی به اشتغال پایدار کمک شایانی می کند، اظهار داشت: خوشبختانه در استان کرمان ۶۰ هزار صنعتگر صنایع دستی وجود دارد که به تولید صنایع دستی بومی و غیربومی می پردازند و جذب بازار هدف برای نمایش و عرضه این صنایع از موانعی است که در پیش روی این عزیزان قرار دارد.

وی به طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای هدف گردشگری کشور اشاره کرد و افزود:  این طرح برای سه روستای کرمان در حال اجرا است که پس از بازدید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی از این روستاها که قابلیت های گردشگری وطبیعی، بافت سنتی و تاریخی و تولیدات صنایع دستی را دارا هستند، این طرح نهایی خواهد شد.

وفایی هدف از اجرای این طرح شناسایی و معرفی قابلیت های روستاهای هدف گردشگری کشور و افزایش انگیزه ساکنین این روستاها برای جذب گردشگر و توسعه تولید در روستا عنوان وخاطرنشان کرد: به جزء سه روستای میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم، روستاهای مستعد دیگری جهت قرار گرفتن در طرح ضربتی تولید و اشتغال وجود دارند.

کد خبر 3955116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha